Část trasy Posázavského pacifiku se dočká obnovy za více než půl miliardy

Kácov

Kácov Zdroj: profimedia

Trať z pražského Braníku do Čerčan, známá jako Posázavský pacifik.
Posázavský pacifik
Posázavský pacifik
Posázavský pacifik
Posázavský pacifik
9
Fotogalerie

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce obnovit provoz na trati spojující Čerčany, Ledečko, Kácov, Zruč nad Sázavou a Světlou nad Sázavou, neboli na Posázavském pacifiku. Práce na trati by měly začít letos na podzim, vlaky by se mohly na trať vrátit se začátkem hlavní turistické sezony příští rok. Náklady by neměly přesáhnout 600 milionů korun, sdělil dnes mluvčí SŽDC Pavel Tesař v tiskové zprávě.

Na trati se loni kvůli špatnému stavu omezil provoz, v úseku Kácov - Zruč nad Sázavou pak byl provoz zakázán úplně. Hlavním důvodem byly vady na kolejnicích, za hranicí životnosti je i větší počet pražců. K omezením na trati přispěly také nestabilní skalní stěny, z nichž se uvolňovaly kameny a ohrožovaly provoz na železnici.

"Stavba začne sanací a zabezpečením skal a opravou mostních objektů a opěrných zdí. Největší rozsah prací proběhne v příštím roce, kdy se stavbaři zaměří především na železniční svršek a přejezdové konstrukce," řekl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Trať prošla za dobu své více než stoleté existence mnoha dílčími opravami, nikoli však souvislou obnovou. Posázavský Pacifik je železniční trať z Prahy přes Vrané nad Vltavou a Čerčany do Světlé nad Sázavou.

Je dlouhá 157 kilometrů. Kolejovou úvratí je v Čerčanech rozdělena na dva úseky, dolní a horní. Dolní úsek vede z Prahy do Davle po pravém břehu Vltavy, z Davle pak směřuje proti proudu Sázavy.