Na trať Posázavského pacifiku se vrátí lokomotiva Bardotka | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Na trať Posázavského pacifiku se vrátí lokomotiva Bardotka

ČTK

Výletníky na trati Posázavského pacifiku začne od soboty vozit legendární lokomotiva řady 749 přezdívaná Bardotka nebo také Zamračená. Tyto lokomotivy už v osobní dopravě pravidelně nejezdí, nasazovány jsou jen výjimečně. V Posázaví se podařilo vrátit unikátní lokomotivu do pravidelného víkendového provozu.

"Lokomotiva bude na trati nepřehlédnutelná i nepřeslechnutelná, je to unikátní stroj, za kterým se do Česka sjíždí železniční nadšenci i ze světa," uvedl člen představenstva Českých drah Miroslav Kupec. "Pokud nedojde k nějaké zásadnější technické závadě, kterou vzhledem ke stáří lokomotiv nemůžeme dopředu vyloučit, budeme se snažit, aby jezdila podle jízdního řádu vždy pravidelně každý víkend," dodal.

VIDEO: Podívejte se na lokomotivu řady 749 na kolejích

Na trať Posázavského pacifiku se vrátí lokomotiva Bardotka (ilustrační video)

Bardotka bude jezdit v čele osobních vlaků v sobotu, neděli a o svátcích z Prahy přes Vrané nad Vltavou, Davli a Týnec nad Sázavou do Čerčan. Z pražského hlavního nádraží bude odjíždět v 9:22, do Čerčan přijede v 11:06. Na zpáteční cestu se vydá v 15:36, do Prahy přijede v 17:35. Při příležitosti první jízdy bude čekat na zájemce v Čerčanech důkladná prohlídka vlaku s odborným výkladem pracovníků pražského depa, kteří odstavenou lokomotivu dali dohromady a vrátili do provozu.

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lokomotivy vyráběla pražská ČKD v letech 1964 až 1971. Zamračená se jim říkalo podle přísného výrazu čela, pojmenování Bardotka vycházelo z tvaru pod okny strojvedoucího, který připomíná ženské poprsí. V době, kdy tuto přezdívku lokomotiva získala, byla sexsymbolem francouzská herečka Brigitte Bardotová. Lokomotiva, která bude vozit cestující Posázavského pacifiku, byla vyrobena v roce 1968. Většinu provozního života strávila v depu v Jihlavě, v letech 1997 až 2010 patřila do krnovského depa a od roku 2010 byla deponována v Praze. Podle dostupných informací se těchto lokomotiv vyrobilo celkem 230 a byly dodávány do dep napříč celým Československem.

Fotogalerie: železniční polygon u Velimi je evropská testovací špička

České dráhy provozují už jen poslední čtyři lokomotivy řady 749, z toho tři jsou v pražském depu a jedna v depu Olomouc, v provozní jednotce Šumperk. Další dvě lokomotivy jsou zachovány v Depu historických vozidel ČD. Dceřiná společnost ČD Cargo provozuje na jihu Čech v nákladní dopravě ještě pět lokomotiv tohoto typu. Několik exemplářů mají ve svých depech i někteří soukromí dopravci v Česku.

Parní lokomotivy plné uhlí a vody v Plzni otestovaly nové železniční mosty

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!