Gabriela Kočová z demoliční firmy APB Plzeň řekla, že do deseti dnů začne bourání přilehlých budov, tedy více než 60 garáží, skleníku a budovy jižní vrátnice s hospodářským dvorem a bránou. Dělníci zatím začali s přípravnými pracemi - ručními demontážemi, vyklízením objektů a odpojováním inženýrských sítí.
Podle předběžných odhadů potrvají všechny demoliční práce včetně odklízení materiálu a terénních úprav pět měsíců, vyplývá z údajů zveřejněných na webu majitele. Demolice samotného hotelu by měla trvat přibližně tři a půl měsíce. „Pro odstranění budov byla zvolena moderní technologie 'rozstříhání' speciálními stavebními stroji,“ uvedl už dříve mluvčí PPF Radek Stavěl. „Tato technologie umožňuje rychlý postup prací, její použití eliminuje hlučnost a prašnost a zcela nahradí dříve používané odstřely,“ doplnil.
Na místě hotelu chce majitel obnovit park, který byl v místech do sedmdesátých let minulého století. Zeleň už ale nebude přístupná veřejnosti, jak tomu bylo v minulosti. Místo garáží pak vznikne propojení se sousední nemovitostí a pozemkem areálu Hadovka. Investor tu plánuje vystavět základní školu a gymnázium Open Gate po vzoru stejného areálu v Babicích u Prahy.
Hotel Praha byl postaven na konci 70. let minulého století. Až do listopadu 1989 sloužil potřebám komunistické strany a československé vlády. Mnozí ho proto vnímají jako symbol předlistopadové éry. Začátkem loňského roku ho koupil nový majitel s úmyslem jej zbourat. Vzápětí skupina teoretiků, umělců, architektů a památkářů podala na ministerstvo kultury návrh na jeho prohlášení za kulturní památku. Ne všichni odborníci s tím ale souhlasí. Historik architektury Zdeněk Lukeš například v tisku uvedl, že stavbu považuje za průměrnou architekturu.
Podle příznivců hotelu je ale budova unikátní ukázkou architektury vybočující z dobového průměru. Umělecká díla, výzdoba a mobiliář v interiérech jsou neobyčejně uceleným souborem dobového výtvarnictví a designu. Hlavními architekty stavby byli Jaroslav Paroubek, Radko Černý a Arnošt Navrátil, řada dalších autorů se podílela na velkorysém řešení exteriéru i interiéru. PPF naopak poukazuje na to, že stavba je předimenzovaná a neekonomická.