Jaká je situace na trhu s komerčními nemovitostmi a co láká investory

Luxusní kancelář k pronájmu v centru Prahy

Luxusní kancelář k pronájmu v centru Prahy Zdroj: Luxent

Luxusní kancelář k pronájmu na Praze 1
Relokace společnosti je vyhledávanou službou
Reprezentativní prostory k pronájmu na Praze 1
4
Fotogalerie

O tom, že sehnat byt v dobré lokalitě za přijatelnou cenu je nyní téměř nemožné, všichni víme. Jak je to ale na trhu s realitami komerčními? Kam se stěhují úspěšné firmy a jaké služby nyní nejčastěji využívají? Je vůbec možné v dnešní době podnikat v centru Prahy?

Dobrá adresa jako klíč úspěchu

V dnešní době více než kdy jindy platí, že správné místo je polovina úspěchu. Důležité je být vidět. I když komerční nájmy v centru i širším okolí Prahy rostou, poptávka po nich je stále velká. Investice v předešlých letech velmi jasně ukázali, jak velká většina prémiových realit změnila vlastníka. Ti si teď nemovitosti samozřejmě drží. Větší  investoři si nemovitosti nechávají alespoň tři roky, zpravidla však pět až sedm let. Mezitím inkasují příjmy z nájmů. Příjmy z těchto investic také bývají zpravidla vyšší než u příjmů z nemovitostí rezidenčních. Pokud se tedy na trhu zajímavá příležitost ke koupi či pronájmu objeví, neměli byste dlouho váhat.

Relokace společnosti jako trend dnešní doby

Zájem českých i zahraničních firem o nová místa narůstá, poptávají lepší lokality či nové prostory z různých důvodů. Stále častěji volí placení vyššího nájmu, v rámci kterého jsou nabízeny další služby, které jsou s pronájmem nebo prodejem spojeny. Jednou takovou je i tzv. relokace společnosti. Stěhování kanceláří může velmi často zatížit firmu z hlediska pozastavení provozu a s tím spojených ztrát. V rámci této služby je připraven plán příprav, space plan a samozřejmě i samotná realizace přemístění. Tak, aby chod firmy byl co nejméně omezen.

V dnešní době se na relokace zaměřují také některé z realitních kanceláří. Jednou z nich je i společnost Luxent. K relokaci v dnešní době firmy přistupují zejména z důvodu růstu společnosti a s tím spojených nevyhovujících současných dispozic, při komplikované dopravní dostupnosti pro zaměstnance či klienty, nebo z důvodu navýšení ceny nájmu,“ říká specialista na komerční nemovitosti společnosti Luxent Marek Strohmaier. „Setkáváme se samozřejmě ale i s případy, kdy chce klient pouze zlepšit svou reprezentativní stránku a být vidět na dobré adrese,“ dodává.

 

Marek Strohmaier, specialista na komerční nemovitosti společnosti LuxentMarek Strohmaier, specialista na komerční nemovitosti společnosti Luxent | Luxent

Relokaci je nutné řešit s předstihem

Přestěhování společnosti na lepší adresu je v takovémto případě nutné řešit v dostatečném předstihu. Závisí to samozřejmě na velikosti stěhované společnosti a také na potřebném čase pro samotný přesun, u větších společností se proto doporučuje plánovat i rok dopředu.

Právě pro tyto účely Luxent v nedávné době spustil i nový specializovaný web www.luxent-commercial.cz, zaměřený výhradně na komerční nemovitosti. V jeho nabídce najdete nejen kanceláře, ale také obchodní prostory či sklady.  „S ohledem na růst naší společnosti bylo vytvoření těchto stránek dalším logickým krokem, “ doplňuje Marek Strohmaier.

Hledáte zajímavé místo pro vaše podnikání? Aktuální nabídku atraktivních komerčních nemovitostí najdete ZDE.