Síť Remax loni narostla o desetinu
Nůžky mezi nabídkovými a realizovanými cenami se začaly přivírat. Zatímco rozdíl mezi cenou nabídky a později uskutečněného prodeje u bytu 2+1 činil před dvěma lety 9,85 procenta, v roce 2011 se snížil na 4,94 procenta. Obdobná situace panovala při prodeji rodinných domů. „Podle nárůstu počtu klientů v loňském roce se nám podařilo zvýšit náš podíl na trhu o 14 procent,“ tvrdí šéf českého Remaxu David Krajný.
Podle průzkumu společnosti MindBridge Consulting pro Remax se loni tuzemský trh s byty a rodinnými domy z hlediska marží prodejců snížil zhruba o tři procenta na přibližně pět miliard korun. Na loňský pokles trhu měl podle průzkumu hlavně vliv nižší počet prodejů. Z menší části se na poklesu marží podílelo zlevňování nemovitostí.