Skanska koupila bývalý Modřanský cukrovar

Skanska

Skanska Zdroj: Pinkas Martin/Euro

Hon developerů za volnými pozemky v metropoli nepolevuje. V sázce na budoucí růst je letos proti minulým rokům zvláště aktivní Skanska Reality, která se ve Skansce zabývá stavěním bytů. Nově firma podle potvrzených informací deníku E15 koupila zhruba osmihektarový brownfield po cukrovaru v Praze v Modřanech. Ten byl srovnán se zemí před deseti lety.

„Naší snahou bude, aby doposud nevyužívané území bývalého cukrovaru získalo nejen novou bytovou výstavbu, ale ve smysluplné míře také mix komerčních funkcí, který bude odpovídat potřebám starousedlíků i nově příchozích,“ uvedla Naďa Ptáčková, generální ředitelka Skansky Reality. Švédský koncern koupil areál za blíže neurčenou cenu od izraelského developera Neocity. Z jeho velkolepých plánů na vybudování nové čtvrti u Vltavy nezůstalo nic.

První část projektu přibližně o dvou hektarech koupila Skanska od Izraelců už v roce 2011. Nový vlastník tam v současnosti buduje první část projektu v podobě dvou bytových domů. Nově získaná parcela však Skansce umožní v lokalitě mnohem větší výstavbu. O přesných počtech bytů sice developer zatím mluvit nechce, protože pro projekt teprve bude muset vyběhat potřebná povolení. Když však přede dvěma lety Praha řešila změnu územního plánu pro území bývalého cukrovaru, mluvilo se o bydlení pro několik tisíc lidí.

brownfieldybrownfieldy | E15

Pro Skansku je to letos již třetí významná akvizice rezidenčního projektu. Nejdříve získala od Karlín Group a Ungelt Partners projekt na 533 bytů v Karlíně. Start prodeje první etapy plánuje už na přelomu letošního a příštího roku. Druhou velkou akvizicí pak byl čtyřhektarový areál Michelských pekáren.

„Tento rok jsme již investovali finanční prostředky v řádech stovek milionů korun a jsme připraveni na další investice. V centru našeho zájmu jsou zejména projekty v širším centru Prahy s dobrou dopravní dostupností a občanskou vybaveností s řádově stovkami bytů,“ sdělila Ptáčková ze Skansky Reality. Akvizice mají zabezpečit strategický cíl firmy mít stabilně v nabídce kolem šesti stovek nových bytů.