Z Jančury je hoteliér. Známý byznysmen prý našel novou díru na trhu

Radim Jančura

Radim Jančura Zdroj: Michael Tomeš

Krkonoše, ilustrační
Radim Jančura
Jižní Morava, ilustrační
4
Fotogalerie

Pandemie koronaviru změnila leckterým cestovatelům plány, řada z nich tak místo návštěvy zahraničí volí dovolenou v českých chatách či chalupách. Rostoucí poptávky po ubytování v tuzemsku chce využít i majitel holdingu Student Agency a dopravce RegioJet Radim Jančura.

Přes svou společnost DPL real bude pronajímat hotely a penziony s kapacitou od zhruba dvaceti do padesáti osob, cílí hlavně na uzavřené skupiny přátel.

První klienti se budou moci ubytovat letos v červenci, a to v zařízeních na jižní Moravě, v Jeseníkách či Krkonoších. Firma v těchto dnech převzala první čtyři penziony, které připravuje na letní provoz. „Reagujeme na koronavirovou krizi, chceme využít příležitost. Je to díra na trhu,“ řekl Jančura deníku E15. Ceny za nocleh by měly začínat na úrovni čtyř až pěti set korun na noc za osobu při využití plné kapacity v rámci objednávané skupiny hostů.

Zpočátku si bude jeho společnost nemovitosti pronajímat s předkupním právem, do dvou let je pak odkoupí. Vstupní investicí je nájemné, jenž se má pohybovat ve „standardní výši“. „Každý rok chceme narůst o několik penzionů a hotelů. Bude to základ opravdu velkého projektu. Lákat chceme hlavně na to, že si na hotelu budete moci svobodně dělat, co chcete. Výčepní vám neřekne ,poslední runda’, končíme,“ tvrdí podnikatel.

Zařízení budou bez obsluhy, firma ale bude nabízet vlastní občerstvení a nápoje formou průběžně doplňovaného sortimentu.

Výhodou oproti tradičním chalupám má být například wellness, lepší sociální zařízení, větší společenské prostory včetně hospody, kterou si mohou klienti vybavit vlastními zásobami. Projekt bude spojený se značkami Student Agency a RegioJet.

„Pobyty budeme prodávat napřímo přes portál Partyja.cz, spustit ho chceme v následujících dnech. Ne přes například Booking.com, který si bere třináct procent z obchodu,“ dodává Jančura.

Stejně jako takřka celý trh s dopravou a cestováním i skupinu Student Agency postihla koronavirová krize. V dobách největšího poklesu se poptávka u dopravce RegioJet propadla podobně jako u konkurence až o devadesát procent.