Rohlík změnil způsob odměňování kurýrů, ti se bouří na sociálních sítích

Rohlík.cz

Rohlík.cz Zdroj: Rohlík.cz

Internetový obchod s potravinami Rohlik.cz změnil způsob odměňování svých kurýrů. Aby si doručovatelé vydělali stejné peníze jako v minulosti, musí teď dosáhnout hodnocení od zákazníků nejméně 4,78 z 5. V opačném případě jim finanční ohodnocení klesne. Interní informace o ohodnocení kurýrů se objevily na Facebooku, kde také kurýři a zákazníci proti změnám protestují. V příspěvcích se objevuje hashtag #Nebertekurýrůmpeníze. 

„Milý rohlíku, byla jste má oblíbená společnost a nákupy od vás mi šetřily spoustu času, který jsem raději věnovala dětem. Z vašich služeb jsem byla nadšená. Jsem však manželka kurýra a jsem přesvědčená, že výrazné náhlé změny v hodnocení, které jste dnes komunikovali, nelze obhájit snahou o vyšší bezpečnost. Vnímala jsem vás jako fér společnost, která se skvěle chová ke svým zákazníkům a předpokládala jsem, že stejný přístup máte i ke svým partnerům a zaměstnancům. I ze zoufalých komentářů tady vnímám, že to tak není. Proto už u vás dál nebudu nakupovat, jako vyjádření nesouhlasu s vaším přístupem.“ Takový komentář napsala pod jeden z příspěvků na oficiální facebookové stránce Rohlik.cz Petra Maňhalová Zahrádková.

Ta je jednou z desítek uživatelů, kteří negativně reagují na změny v ohodnocování kurýrů. Podobně komentuje i Barbora Barbucha Beerová. „V dnešní době kdy narůstá inflace a to se projevuje na nárůstu cen zboží a energií, tak Rohlík, který zaznamenal za “doby Covidu” takový rozmach šáhne na peníze těm, kteří se na jeho oblibě výrazně podílí?“

Video placeholde
Jak pandemie změnila e-commerce v Česku? • Videohub

Na problém v sobotu prostřednictvím facebookového videa zareagoval Olin Novák, ředitel Rohlík.cz. „Naši kurýři jsou výstavní skříní Rohlíku. Touhle změnou schématu se je snažíme motivovat k dodržování standardů kvality. Pokud kurýr kritéria kvality naplní, měsíčně bude mít stejnou odměnu, jakou měl před touto změnou,“ říká Novák příspěvku na oficiálnímí profilu značky. „V srpnu jsme přistoupili k razantnímu navýšení provize, takže kurýr v Rohlíku dostane průměrnou odměnu 50 tisíc korun. Služba je náročná, pevně ale věřím, že ti, kteří ji dělají dobře, jsou náležitě ohodnoceni,“ říká ředitel Rohlíku s tím, že odměny jsou interní záležitostí Rohlíku a přestože by je nemusel oficiálně vysvětlovat, cítí osobní potřebu se k tématu vyjádřit. 

Rohlíku se meziročně podařilo téměř zdvojnásobit tržby v Česku. Utržil 7,3 miliardy korun, jak uvedl zakladatel startupu Tomáš Čupr s tím, že za rok 2021 by měla společnost růst podobným tempem jako v minulosti. Startup v posledních měsících vstupuje na zahraniční trhy a získal investice v řádu miliard korun.