Český projekt eParkomat chce dobýt svět

Pavel Vrba, generální ředitel firmy City Smart Parking

Pavel Vrba, generální ředitel firmy City Smart Parking Zdroj: eParkomat

Najít místo na parkování je ve většině měst malým dobrodružstvím. Česká firma City Smart Parking ale přišla s řešením eParkomat, což je unikátní algoritmus, který je schopen v reálném čase predikovat obsazenost parkovacích míst na ulici. Patří i mezi úspěšné společnosti grantového projektu Komerční banky Nastartujte se a chce uspět v zahraničí.

„Měl jsem problémy s parkováním jako mnoho jiných lidí, pravidla jsou často nepřehledná, parkoviště stále plnější a někdy je to až adrenalinový zážitek. Pracovali jsme proto s kolegy na systému Systém eParkomat, který předá informace řidiči, základem je u toho využití umělé inteligence a zpracování velkých anonymizovaných dat mobilního operátora pro předpověď obsazenosti kapacit na ulicích v reálném čase, bez použití jakéhokoliv senzoru, nebo kamery,“ popisuje službu pro řidiče Pavel Vrba, generální ředitel společnosti City Smart Parking.

Pro řidiče v České republice je dispozici tato obilní aplikace, která je dostupná na platformách Android a Apple. Na nich má člověk možnost najít parkovací místo, ta ho na něj naviguje a přes ni i zaplatí. Nebo se lze propojit s aplikací Chytré auto od T-Mobile. Aplikace eParkomat jako jediná napoví řidiči, jak náročné bude zaparkovat a jak jsou ulice obsazené. Funguje na 14 dní zdarma, jinak stojí 10 euro na rok a je k dispozici v 25 největších českých městech.

Mobilní aplikace vás navede na místo, kde se dá zaparkovatMobilní aplikace vás navede na místo, kde se dá zaparkovat | eParkomat

„Momentálně intenzivně pracujeme na expanzi do USA. Úspěch v tomto případě posune naši firmu o velký krok vpřed. Paralelně s tím jsme začali budovat pobočku v Mexiku. Vyjednáváme současně s investory, protože na takovouto expanzi je potřeba relativně dost finančních prostředků,“ dodává Pavel Vrba.

Také připomíná, že díky úspěchu v projektu Komerční banky Nastartujte se, získala firma možnost prezentace a důvěryhodnost, což je důležité, když jakákoli společnost začíná. „Společně s tím jsme získali i zajímavé kontakty, které vyústily v první spolupráci a koncepty, které nám nyní pomáhají v rozvoji. Nedílnou součástí byla také zkušenost z přípravy dokumentace, kterou jsme později využili v jednání s investory i partnery,“ připomíná Pavel Vrba.

Další informace na www.eparkomat.com