Český start-up sledující nákupy v e-shopech nabral miliony na expanzi do zahraničí

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Ilustrační foto
Tomáš Krsek
Tomáš Krsek
Ilustrační foto
5
Fotogalerie

Technologický start-up Persoo, který pomocí umělé inteligence měří chování návštěvníků v e-shopech, získal desetimilionovou investici. Peníze do něj vložily investiční fondy Presto Ventures Tomáše Krska a Lighthouse Ventures Michala Zálešáka.

Fond Presto díky investici získal 34procentní podíl ve firmě. Druhý investor poslal peníze ve formě směnitelné půjčky, takže se mezi spoluvlastníky zapíše až v dalším plánovaném investičním kolem.

Start-up poskytuje personalizované vyhledávání produktů, které podle chování návštěvníka dokáže rozpoznat osobní preference a nabídnout mu vhodné zboží. Díky tomuto nástroji se e-shopům zvyšuje pravděpodobnost, že si zákazník něco objedná, a to až o desítky procent, tvrdí zakladatel Persoo Jakub Černý.

Persoo chce nové peníze použít na expanzi do dalších evropských států a posílení vývojářského týmu. „Ještě jsme zcela nevyčerpali potenciál českého trhu, ale podnikáme již aktivity na Slovensku a začínají se nám rýsovat klienti v Rumunsku,“ říká Černý.

„Budoucnost nakupování vidíme v personalizaci. Persoo pomocí individualizovaného vyhledávání šetří zákazníkům čas a umožňuje se rychleji dostat k požadovanému produktu. Věříme, že pro úspěch startupů je zrovna rychlost stěžejní,“ řekl Přemysl Rubeš z fondu Presto Ventures, které se dříve jmenovalo Bohemia Venture Capital.

Už v příštím roce start-up očekává trojnásobný růst obratu. Firma je však na úplném začátku, loňský obrat dosáhl pěti milionů korun.