Alphabet míří vzhůru. Čistý zisk majitele Googlu meziročně vzrostl o 68 procent

merická společnost Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, zvýšila ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 68 procent na 18,94 miliardy dolarů

merická společnost Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, zvýšila ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 68 procent na 18,94 miliardy dolarů Zdroj: profimedia.cz

merická společnost Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, zvýšila ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 68 procent na 18,94 miliardy dolarů
merická společnost Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, zvýšila ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 68 procent na 18,94 miliardy dolarů
merická společnost Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, zvýšila ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 68 procent na 18,94 miliardy dolarů
merická společnost Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, zvýšila ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 68 procent na 18,94 miliardy dolarů
5
Fotogalerie

Americká společnost Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, zvýšila ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 68 procent na 18,94 miliardy dolarů (zhruba 420 miliard korun). Její celkové tržby stouply o 41 procent na více než 65 miliard dolarů, takže překonaly očekávání analytiků.

Většinu tržeb společnosti Alphabet tvoří příjmy z reklamy. Poptávka po službách podniku v poslední době roste, protože pandemie covidu-19 přiměla lidi trávit více času na internetu.

Čtvrtletní tržby společnosti z reklamy meziročně vzrostly o 43 procent na více než 53 miliard dolarů. Google je největší internetový vyhledávač na světě a jedničkou na světovém trhu s internetovou reklamou. Podle společnosti eMarketer má na tomto trhu podíl 29 procent, za ním následuje americký provozovatel sociální sítě Facebook, napsala agentura AP.

Google vlastní rovněž operační systém pro mobilní zařízení Android. Díky tomu je lépe chráněn před negativními vlivy nových pravidel společnosti Apple ohledně ochrany osobních údajů, upozorňuje server CNBC. Na tyto negativní vlivy si ve své pondělní výsledkové zprávě stěžoval Facebook. Nová pravidla společnosti Apple vyžadují, aby vývojáři aplikací pro telefony iPhone začali uživatele žádat o povolení ke sběru určitých dat pro reklamní účely.