Apple zcela ovládá trh s chytrými hodinkami, tedy s nositelným zařízením na zápěstí, které obsahuje vlastní operační systém a je možné do něj instalovat aplikace. Ve druhém kalendářním čtvrtletí 2019 se podle odhadů společnosti Strategy Analytics globálně distribuovalo 12,3 milionu kusů chytrých hodinek, 46 procent z tohoto objemu neslo logo Applu.
Trh s chytrými hodinkami je jedním z mála v oblasti spotřební elektroniky, který trvale výrazněji roste. Meziročně narostl počet distribuovaných kusů o 44 procent. Zásluhu má na tom hlavně Apple, kterému se podařilo na navýšit tržní podíl o dva procentní body, a také druhý Samsung, jenž poskočil dokonce o více než 5 procentních bodů. Růst Jihokorejců je na úkor amerického Fitbitu, jemuž tržní podíl naopak poklesl a meziročně se propadl na třetí příčku.
Objem distribuce podle výrobců (mil. ks) | 2. čtvrtletí 2018 | 2. čtvrtletí 2019 |
Apple | 3,8 | 5,7 |
Samsung | 0,9 | 2,0 |
Fitbit | 1,3 | 1,2 |
Ostatní | 2,6 | 3,4 |
Celkem | 8,6 | 12,3 |
-------------------- | ------------ | ----------- |
Tržní podíl podle výrobců | ||
Apple | 44,4 % | 46,4 % |
Samsung | 10,5 % | 15,9 % |
Fitbit | 15,2 % | 9,8 % |
Ostatní | 29,8 % | 27,9 % |
Celkem | 100 % | 100 % |
------------------- | ------------ | -------------- |
Celkový meziroční růst trhu | 55,4 % | 43,6 % |
Apple dominuje trhu se svými Watch, prodávaly se zejména modely Series 3 a Series 4. Výhodou je nabídka modelů s LTE konektivitou, díky které se hodinky mohou stát autonomním zařízením. Zájem o hodinky s vestavěnou eSIM si dobře uvědomuje také tržní dvojka Samsung, který tuto funkci nabízí u svých modelů Galaxy Watch a také nově představených Galaxy Watch Active 2.
Článek vyšel na serveru MobilMania.cz.