Český Google roste dvouciferným tempem

„Lokální výsledky nekomentujeme. Můžeme ale potvrdit, že letos v Česku pokračujeme v dvouciferném růstu v rámci on-line reklamy ve vyhledávání. Intenzivně roste zájem o reklamu i cloudové služby ze strany malých a středních firem,“ uvedla šéfka komunikace Google CR Jana Zichová.
Tempo obchodní expanze se dá odhadnout i z výroční zprávy firmy. Vloni utržila 297 milionů korun, meziročně o 89 procent více. Zisk se zvedl na dvojnásobných 17,1 milionu korun. Vzhledem k nastavení finančních toků je to jen zlomek peněz, které domácí inzerenti a firmy utratili za služby Googlu.
Podle výroční zprávy Google CR se de facto jedná o odměny za „prodej obchodních a marketingových služeb Google Ireland a prodej služeb v oblasti marketingového výzkumu a vývoje Google Inc.“.
Společnost Google od otevření pobočky v roce 2006 uvedla na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, kupříkladu Mapy Google, on-line kancelář Dokumenty Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android.
Příznivé období zažívá také největší konkurent českého Googlu, miliardáře Iva Lukačoviče. Loňské tržby Seznamu v meziročním srovnání vzrostly o devatenáct procent na 2,68 miliardy korun a provozní zisk překonal jednu miliardu korun.