Český Google se napojil na festivalový byznys

Pivovary s launchi nových produktů rozjíždějí letní kampaně

Pivovary s launchi nových produktů rozjíždějí letní kampaně Zdroj: Archiv a Krvik Totr

Tuzemská pobočka internetového giganta Google investuje do nového trhu. Letos poprvé vynaložila miliony korun na partnerství s velkými hudebními festivaly. Google Czech Republic se tak objevil v pozici hlavního partnera Rock for People, dále participoval či participuje na JamRock, Let it Roll, Mighty Sounds, Open Air Festival, Sázavafest a United Islands.

Podle informací deníku E15 se celková výše investice pohybuje okolo desíti milionů korun včetně zápůjčky technologií organizátorům akcí.

„Google s námi uzavřel spolupráci na rok s tím, že existuje opce na další partnerství,“ uvedl pořadatel Rock for People Michal Thomes. V případě tohoto festivalu Google pomohl zacelit „díru“, která ve financování festivalu vznikla přede dvěma roky po odchodu České spořitelny.

Google využívá nových sponzorství k prezentaci svých produktů. „Jedna rovina se týká YouTube a šance pro všechny talentované hudebníky prosadit se a na svém obsahu začít vydělávat.

Druhou rovinou je zajímavé složení festivalového publika, které je otevřené nebo nové mobilní služby,“ řekla manažerka Googlu Hana Maršálková. Firma také vysílá na partnerské festivaly vítěze YouTube Festu, jehož druhý ročník proběhl letos.