Co s Yahoo? Prodat to nejcennější – podíly v asijských firmách

Kromě prodeje celé firmy se objevil další návrh - rozprodat pouze podíly v Alibaba Group a Yahoo Japan.

Další týden a další nová možnost, jak naložit s Yahoo. Zájem mají , kteří by odkupem získali zpět 40 procent podílu v jejich firmě, zájem má investiční skupina kolem Silver Lake Partners, ke které by se nejspíše připojil i Microsoft (jako samotná jednotka Yahoo nechce) a ruský velice rychle rostoucí obr Digital Sky Technologies kolem investičního magnáta Yuriho Milnera, a kvůli Microsoftu , kteří v prvé řadě nechtějí nechat cenný majetek spadnout do rukou Redmondu.

V poslední době se mluví také o zájmu mediálního kolosu News Corp. Ruperta Murdocha. Ten na internetu prozatím příliš úspěšný nebyl. Před lety koupil sociální síť MySpace za 580 milionů dolarů, sledoval její úpadek a nakonec jí nedávno prodal firmě Specific Media a zpěvákovi a herci Justinu Timberlakovi za pouhých 35 milionů dolarů.

Prodat podíl v Alibabě a Yahoo Japan

Rýsuje se ale také trochu jiná možnost, než zbavit se kompletního majetku a aktiv společnosti. Podle posledních informací Bloombergu a Wall Street Journal by Yahoo mohlo odprodat pouze své asijské podíly, díky čemuž by mohla zaplatit tučné dividendy současným akcionářům a na chvilku tak uklidnit rozbouřené vody.

Yahoo vlastní 35procentní podíl ve společnosti Yahoo Japan v celkové hodnotě 6,4 miliardy dolarů, a 40procentní podíl v čínské Alibaba Group oceněný na 10 miliard dolarů. Současná tržní hodnota americké firmy činí necelých 20 miliard dolarů. I když je domovská stránka Yahoo stále jedním z nejnavštěvovanějších webů ve Spojených státech (podle comScore na Yahoo chodí více než 88 milionů unikátních uživatelů, což je nejvíc ze všech amerických zpravodajských serverů), drtivá většina hodnota firmy spočívá v zahraničních investicích.

Pro srovnání se sluší uvést také čísla konkureční a stejně laděné (a tápající) mediální firmy AOL. Její stránky navštěvuje něco málo přes 40 milionů uživatelů a tržní hodnota činí 1,44 miliardy dolarů. Za 315 milionů koupený Huffington Post pak generuje dalších téměř 30 milionů čtenářů.

Poradci z Goldman Sachs teď mají plné ruce práce. Správní rada firmy se nechala slyšet, že možností, jak s jednou největších amerických internetových značek naložit, je mnoho a nemusí to být pouze „jednoduchý“ prodej.