ČT chce mít na nových kanálech reklamu

Logo ČT Déčko

Logo ČT Déčko

České televizi se otevírá možnost vylepšit si rozpočet až o desítky milionů korun. Poslední srpnový den spustí dva nové kanály – dětský ČT Déčko a kulturní Art.

Veřejnoprávní stanice nyní zpracovává analýzu, zda se na nich může objevit reklama. „Je to diskutabilní věc. Naši právníci nyní zkoumají, zda můžeme reklamu na nových kanálech vysílat, anebo ne. Pokud bychom ji mohli vysílat, dělali bychom to velmi selektivně,“ uvedl v rozhovoru pro deník E15 generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Odpověď na tuto otázku by vedení televize chtělo mít do doby, než nové kanály spustí, tedy do konce prázdnin. Zatím se tedy nedá říci, jaké jsou varianty. Televize po změně zákona nesmí od podzimu 2011 vysílat reklamu na jedničce a zpravodajské čtyřiadvacítce. Na ČT2 a ČT Sport zákon stanovuje limit půl procenta vysílacího času. Televize také přišla o možnost vysílat teleshopping. Veřejnoprávní stanici následkem toho loni a předloni prudce klesly příjmy z vysílání reklamy.

Výnosy České televize z reklamyVýnosy České televize z reklamy | E15

Předloni to bylo 231 milionů korun, ačkoli plán počítal s částkou více než dvojnásobnou. Loni televize plánovala z vysílání reklamních spotů získat již jen 65 milionů korun. Tento plán podle dřívějšího vyjádření ČT veřejnoprávní stanice naplnila. Plán pro letošní rok pak počítá s příjmem ještě nižším, a to s částkou šedesát milionů korun.

Teoreticky až o takovou sumu by si ČT polepšila, pokud by mohla reklamě věnovat půl procenta vysílacího času nejen na ČT2 a ČT Sport, ale i na ČT Déčko a Art. Tyto dva nové kanály sice bude zpočátku vysílat na jedné frekvenci, dětský od rána do 20 hodin a kulturní pak od osmi večer do dvou hodin v noci. ČT je ale chce časem rozdělit a oba vysílat celodenně.

Otesánek z Kavčích hor