ČT i přes novelu dokončí tendr na prodej reklamy

Česká televize

Česká televize

Česká televize dotáhne do konce své pětiletý tendr na prodej reklamy ve vysílání a na svých webech. Učiní tak i přes středeční novelu schválenou poslanci, která reklamu ve veřejnoprávní stanici výrazně omezuje. V tendru zvítězila společnost Media Master. Cena zakázky zřejmě klesne, neboť se odvíjí od celkového objemu prodané reklamy.

Tendr za prvé již samotná veřejnoprávní stanice zrušit nemůže, protože už je vybrán vítěz. „Za druhé tendr s novelou počítal, zahrnoval všechny formáty včetně sponzoringu a product placementu a na nich se nic nemění,“ řekl deníku E15 obchodní ředitel ČT Robert Kvapil. ČT dosud smlouvu s vítězem neuzavřela, protože se zakázkou začal zabývat antimonopolní úřad. Jeho vyjádření čeká ČT ještě tento měsíc.

Pokud novelu schválí i Senát a podepíše prezident, ČT bude moci vysílat klasickou reklamu pouze na ČT2 a sportovní ČT4. Zmizí tak z hlavní ČT1 a ČT24. Výnosy z reklamy na ČT2 půjdou Státnímu fondu kultury, z reklamy na ČT4 pak na výrobu sportovních pořadů. Podle novely také nesmí publikovat reklamu na svých webech a vysílat teleshopping.

ČT tak přijde o drtivou část ze zhruba 380 až 450 milionů, které v posledních letech za klasickou reklamu ve vysílání získala. Na této sumě se „dvojka“ a „čtyřka“ podílely jen minimálně. ČT2 je úzkoprofilová a má nižší sledovanost, takže generuje nízké příjmy z reklamy, asi 15 milionů ročně. „Ponechání reklamy na ČT2 nemá smysl. Nemáme ambice z něj dělat komerční kanál,“ dodal Kvapil.

ČT z výnosů reklamy přispívala do fondu kinematografie. To nyní budou muset komerční Nova, Prima a TV Barrandov, a to ve výši dvou procent ročních čistých výnosů z reklamy. TV Barrandov je ale proti.