Tendr za prvé již samotná veřejnoprávní stanice zrušit nemůže, protože už je vybrán vítěz. „Za druhé tendr s novelou počítal, zahrnoval všechny formáty včetně sponzoringu a product placementu a na nich se nic nemění,“ řekl deníku E15 obchodní ředitel ČT Robert Kvapil. ČT dosud smlouvu s vítězem neuzavřela, protože se zakázkou začal zabývat antimonopolní úřad. Jeho vyjádření čeká ČT ještě tento měsíc.
Pokud novelu schválí i Senát a podepíše prezident, ČT bude moci vysílat klasickou reklamu pouze na ČT2 a sportovní ČT4. Zmizí tak z hlavní ČT1 a ČT24. Výnosy z reklamy na ČT2 půjdou Státnímu fondu kultury, z reklamy na ČT4 pak na výrobu sportovních pořadů. Podle novely také nesmí publikovat reklamu na svých webech a vysílat teleshopping.
ČT tak přijde o drtivou část ze zhruba 380 až 450 milionů, které v posledních letech za klasickou reklamu ve vysílání získala. Na této sumě se „dvojka“ a „čtyřka“ podílely jen minimálně. ČT2 je úzkoprofilová a má nižší sledovanost, takže generuje nízké příjmy z reklamy, asi 15 milionů ročně. „Ponechání reklamy na ČT2 nemá smysl. Nemáme ambice z něj dělat komerční kanál,“ dodal Kvapil.
ČT z výnosů reklamy přispívala do fondu kinematografie. To nyní budou muset komerční Nova, Prima a TV Barrandov, a to ve výši dvou procent ročních čistých výnosů z reklamy. TV Barrandov je ale proti.