ČT zrušila tendr na prodej reklamy

Petr Dvořák

Petr Dvořák Zdroj: profimedia.cz

Ostře sledovaný tendr na pětiletý prodej reklamy České televize v objemu 195 milionů korun bez DPH nabral nečekaný vývoj. Podle důvěryhodného zdroje deníku E15 z televize ředitel ČT Petr Dvořák tendr, ve kterém na jaře 2011 zvítězila neprůhledná firma Media Master, minulý týden zrušil.

Oficiálním důvodem má být změna objemu zakázky poté, co loňská novela zákonů o ČT a televizním vysílání odstranila většinu reklamy z ČT1 a ČT24. Podle informací deníku E15 veřejnoprávní stanice v nejbližší době vypíše nové výběrové řízení na prodej reklamního prostoru.

Zrušení tendru je nepříjemnou zprávou pro mediazastupitelství Media Master, jehož vlastnictví vede přes novozélandské offshore firmy k miliardáři Tomáši Chrenkovi a dalším českým mediálním podnikatelům. Zakázka od České televize například v roce 2009 tvořila 87 procent všech výnosů společnosti. „Rozhodnutí České televize posoudíme. Každopádně by měla platit dohoda s televizí na prodej reklamy pro letošní rok,“ uvedl ředitel Media Master Ivan Hyžák.