Czech Media Invest dokončila převzetí časopisů od Lagardère

Francouzská webové verze časopisu Elle

Francouzská webové verze časopisu Elle Zdroj: E15

Magazín Elle
Francouzská verze časopisu Elle
Daniel Křetínský
4
Fotogalerie

Společnost Czech Media Invest (CMI) dokončila nákup většiny časopisů, které ve Francii vydávala mediální skupina Lagardère. Do svého mediálního portfolia tak získala časopis Elle, včetně jeho webové verze, a dalších sedm titulů. Kupní cena činila 52 milionů eur (zhruba 1,34 miliardy korun).

CMI byla udělena výhradní teritoriální licence pro značku Elle na území Francie. Kromě toho získala skupina ještě časopisy Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, France Dimanche, Ici Paris a Public. Lagardère zůstává vlastníkem mezinárodní značky Elle.

„Jde o významnou akvizici v rámci naší strategie vstupu na francouzský mediální trh, jsme vděční za příležitost převzít odpovědnost za tento skvělý mediální dům. Pevně věříme v jeho další rozvoj, zejména v digitálu. Jsme si vědomi výzev, kterým dnes čelí tradiční tištěné noviny a časopisy, a těšíme se na spolupráci se současným vedením,“ komentoval spoluvlastník CMI Daniel Křetínský.

V loňském roce zakoupená aktiva generovala výnosy 239 milionů eur, zisk před zdaněním a úroky činil přibližně 10 milionů eur. V rámci dohody přejde do skupiny CMI celkem 649 zaměstnanců.

Do svého mediálního portfolia Křetínský loni zařadil několik rozhlasových stanic v Česku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku, které mu také prodala skupina Lagardére - mezi nimi například Frekvenci 1 či Evropu 2. Křetínského společnost také loni ve Francii koupila za téměř pět milionů eur většinový podíl ve společenském týdeníku Marianne. V říjnu francouzský bankéř Matthieu Pigasse prodal firmě CMI 49 procent svého podílu v holdingu Le Nouveau Monde, který je hlavním akcionářem francouzského deníku Le Monde. 

CMI se před těmito nákupy orientovala zejména na oblast českých tištěných médií. Vydává deníky, mezi nimi Blesk, Sport, E15 a Aha!, desítky časopisů, například týdeník Reflex nebo Svět motorů, a také webové tituly. Společnost navíc vlastní dvě tiskárny a je lídrem ve vydávání knih a distribuce tisku.