Dvořák ořezal rozpočet televize o 230 milionů

Petr Dvořák

Petr Dvořák Zdroj: ctk/Roman Vondrous

Česká televize přechází na model fungování, který je skoro výhradně financován koncesionáři. Zatímco ještě v roce 2010 podnikání veřejnoprávní stanice pokrývalo takřka 20 procent rozpočtu, v letošním roce by to mělo být pouhých deset procent. Příjmy z reklamy by měly klesnout meziročně z 320 milionů na 65 milionů korun. Ze sponzoringu, teleshoppingu nebo barterových plnění hodlá ČT získat celkem 585 milionů korun, meziročně o 25 procent méně.

O to hlouběji sáhne ředitel ČT Petr Dvořák do fondu televizních poplatků, odkud by chtěl letos vytáhnout 6,21 miliardy korun. Předchozí ředitel televize Jiří Janeček loni z fondu poplatků čerpal 5,88 miliardy korun. Celkový rozpočet je koncipován jako vyrovnaný ve výši 6,97 miliardy korun, o 230 milionů méně než loni. Vyplývá to z návrhu rozpočtu ČT na rok 2012, který má deník E15 k dispozici. Rozpočet bude dnes projednávat Rada ČT, která k jednotlivým kapitolám může podat pozměňovací návrhy.

Z návrhu rozpočtu by měli mít radost především zaměstnanci televize a umělci. Dvořákův tým počítá s růstem dvou položek: objemu mezd na 1,68 miliardy korun (nárůst o 35 milionů) a výrobního úkolu na 2,3 miliardy korun (nárůst o 150 milionů). ČT zatím nechtěla příliš komentovat, do kterých nákladných pořadů hodlá letos investovat. Jedním z takřka jistých titulů je „babyboomový“ seriál Ententýky o současných třicátnících. Letos bude pokračovat i výroba druhé řady Sanitky s rozpočtem okolo 120 milionů.

Finančnímu řediteli Milanu Cimirotovi se naopak podařilo ušetřit 400 milionů v kolonce ostatní náklady. Rovněž objem investic meziročně klesne o 120 milionů na 580 milionů korun. Sice vzroste objem peněz vynaložených na výstavbu nového televizního studia v Brně z jedenácti na 45 milionů korun. Celkem by však rozpočet této stavby měl klesnout o 200 milionů na 400 až 450 milion korun bez DPH.