Facebook a Google by si měly platit vlastního regulátora, chtějí zadavatelé reklamy

Facebook

Facebook Zdroj: profimedia.cz

Twitter
Facebook
Google
Google
5
Fotogalerie

K volání po větší regulaci technologických obrů se přidala skupina největších britských inzerentů. Ti žádají Facebook a Google, aby založily nezávislý orgán, který by monitoroval jejich obsah a ten nevhodný odstraňoval. Firmy by měly tento orgán financovat samy, z jeho působnosti by se nemusely vymanit ani další sociální sítě jako Twitter nebo Snapchat.

"Přinejmenším chceme nezávislý dozor. Facebook a Google by měly zavést společnou politiku regulace, detekce, monitorování a odstraňování nevhodného obsahu," řekl podle FT Phil Smith, generální ředitel ze Společnosti britských inzerentů, do níž patří Lloyds Banking Group, Univeler a Procter & Gamble.

Podle Smitha by zavedení a financování nezávislého regulačního orgánu bylo ku prospěchu uživatelů Googlu, Facebooku i inzerentů.

Řečené technologické firmy se k návrhu odmítly vyjádřit. Google ale nedávno uvedl, že pro důkladnější kontrolu obsahu serveru YouTube by musel najmout dalších 10 tisíc lidí. Nesdělil však, kolik zaměstnanců aktuálně obsah reviduje.

Tlak na regulační opatření technologických platforem, jako jsou například sociální sítě, se v Evropě stále zvyšuje. Loni byly uděleny pokuty až do výše 50 milionů eur společnostem, které neodstranili nenávistné projevy nebo tak zvané fake news do 24 hodin od stížnosti, informuje server Finantial Times.