Facebook si pro své první datové centrum mimo USA vybral Švédsko | E15.cz

Facebook si pro své první datové centrum mimo USA vybral Švédsko

ilustrační foto
ilustrační foto
• 
ZDROJ: CTK/Fotobanka CTK/Horazny Josef, Sterba Martin

vrb, ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Sociální síť Facebook postaví datové centrum v severním Švédsku, ve městě Lulea, které bude prvním datovým centrem firmy mimo Spojené státy a největším svého druhu v Evropě. Nové centrum má zlepšit výkon sítě pro uživatele v Evropě. První budova má být v provozu do jednoho roku a celé zařízení má být dokončeno v roce 2014.

Zakázku na vybudování prvních tří budov datového centra získala švédská skupina NCC spolu s americkými firmami DPR Construction a Fortis Construction. Cena stavby serverového centra má být 800 milionů švédských korun (2,2 miliardy korun). Budovy budou mít každá rozlohu 28 tisíc metrů čtverečných.

„Servery umožní podporu všech produktů Facebooku pro naše uživatele. Žádosti o přátelství, tagy, aktualizace profilů půjdou přes toto centrum. Bude sloužit hlavně pro zlepšení výkonu pro Evropany,“ uvedl pro Reuters Tom Furlong z vedení Facebooku.

Brouzdání na Facebooku by se mělo pro evropské uživatele zlepšit díky tomu, že s novým serverovým centrem přímo na starém kontinentu budou mít blíže k uzlu pro přenos dat. Facebook v současnosti ukládá data v centrech v Kalifornii, Virginii a Oregonu a staví další zařízení v Severní Karolíně.

Švédsko nabízí chladné počasí, což serverům svědčí

Facebook si vybral pro své datové centrum odlehlé švédské město mimo jiné i kvůli jeho chladnému počasí a přístupu k obnovitelným zdrojům energie. Lulea patří mezi nejstudenější města ve Švédsku, což má být pro provoz centra velkou výhodou, protože servery je nutné držet v chladu. Blízko se také nachází vodní elektrárna.

Servery ukládají a přenášejí miliardy informací o členech Facebooku, odkazy, fotky a všechny vnější aplikace používané členy. Facebook má kolem 800 milionů uživatelů a je jednou z nejnavštěvovanějších internetových stránek. Podle zdrojů se příjmy firmy v pololetí díky zájmu o reklamu téměř zdvojnásobily na 1,6 miliardy dolarů (28 miliard korun). Čistý zisk činil téměř 500 milionů dolarů.

Autor: vrb, ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah