Facebook slibuje sto milionů dolarů médiím, která se kvůli pandemii potýkají s propadem inzerce
Provozovatel sociální sítě Facebook se zavázal, že podpoří zpravodajská média zasažená krizí kolem koronaviru částkou 100 milionů dolarů (2,5 miliardy korun). Firma uvedla, že 25 milionů dolarů věnuje formou nouzového grantu regionálním americkým médiím, zatímco dalších 75 milionů dolarů vynaloží na reklamu u globálních zpravodajských organizací.
Koronavirová pandemie dolehla především na tištěná zpravodajská média. Potýkají se s odlivem inzerentů, kteří kvůli nastalé nejistotě snižují náklady, a přehodnocují proto reklamní rozpočty.
Facebook uvedl, že první vlna grantů už odešla do 50 lokálních redakcí ve Spojených státech a Kanadě. Firma už začátkem loňského roku oznámila, že v příštích třech letech podpoří regionální média částkou 300 milionů dolarů.