Pokud by Google+ tohoto cíle dosáhla, předběhla by také LinkedIn a zařadila by se na místo americké dvojky za Facebook. Zatímco ale sociální síť od Google za svůj krátký život přilákala 13 procent dospělých Američanů a do roka přidá dalších devět procent, Facebook za stejnou dobu ztratí dvě procenta tamních uživatelů, uvádí průzkum. Největší sociální síť světa si ale přesto udrží 69 procent trhu ve Spojených státech.
Rychlost, kterou Google+ roste, je v odvětví něčím nevídaným. „Google+ sleduje cestu podobnou počátečnímu růstu Facebooku – šíří nadšení v jádru prvních uživatelů,“ komentoval výzkum Michael Nardis z YouGov. Tempo dokonce nárůst počtu uživatelů Facebooku během prvních měsíců jeho existence překonává. Růst by v Americe nadále měly i Twitter a LinkedIn. Oba dva do roka získají 20 procent trhu.
Ve světě má ale ještě Google+ k číslům svého největšího konkurenta daleko. Zatímco nová sociální síť má podle společnosti ComScore asi 25 milionů uživatelů, Facebook se může pyšnit 750 miliony aktivních členů.
Uživatelé Google+ také svůj účet nenavštěvují tak často, jako příznivci Facebooku. Denně se jich vrací 45 procent, Facebook dosahuje 62 procent uživatelů, kteří se přihlásí každý den. Google+ ale již těšně předehnal Twitter. Profesní sociální síť LinkedIn denně navštěvuje jen osm procent jejích uživatelů.
Přes svou suverénní nadvládu by ale Facebook mohl kvůli Google+ tratit. Téměř třetina dotázaných, kteří užívají obě služby, totiž v průzkumu uvedla, že plánuje omezit čas, který na Facebooku tráví.
Bloomberg a YouGov svůj průzkum založily na odpovědích tisícovky Američanů starších osmnácti let, kteří mají přístup k internetu.