Google s Facebookem začal soupeřit o trh sociálních her

Google, Facebook

Google, Facebook

Internetový gigant Google začne na své nové sociální síti Google+ nabízet možnost hraní her. Napodobí tak konkurenční síť Facebook. Sociální hry patří na internetu mezi nejpopulárnější aktivity. Každý měsíc je na Facebooku hraje více než 200 milionů uživatelů. Firma Marka Zuckerberga proto na Google reaguje vylepšením herních možností.

Google+ zpočátku nabídne 16 her od externích vývojářů, včetně populární hry Angry Birds. Firma uvedla, že bude hry na síť vkládat postupně. Dodala, že herní služby brzy zpřístupní všem uživatelům.

Google bude na své sociální síti nabízet i Zynga Poker. Společnost Zynga je lídrem na poli sociálních her, dosud spolupracovala hlavně s Facebookem. Google ale nedávno do Zyngy investoval, bližší podrobnosti ale zatím nejsou známé.

Sociální hry, jako třeba FarmVille od Zyngy, jsou výnosným byznysem a pro uživatele sociálních sítí velkým lákadlem. Facebook proto na otevření nabídky her od Googlu hbitě reagoval. Oznámil řadu nových prvků, které mají zlepšit herní zážitek na jeho síti. Zároveň uvolnil pravidla pro developery. Ti by teď na sociální síť měli hry dostat daleko jednodušeji.

„Klíčové teď bude najít rovnováhu. Na jedné straně nabídnout více her, ale zároveň jenom těm, kteří o to doopravdy stojí. Nechceme, aby nabídky her otravovaly a uživatelé je vnímali jako spam,“ řekl agentuře Reuters Sean Ryan, který má na Facebooku na starost sekci her.

Angry BirdsAngry Birds | Rovio MobileHra Angry Birds

FarmVilleFarmVille | ZyngaHra FarmVille

Google spustil svou sociální síť v červnu. Během prvních dvou týdnů se do ní zaregistrovalo více než deset milionů uživatelů. Analytik Jeremy Liew ze společnosti Lightspeed Venture Partners uvedl, že rozhodnutí nabízet na síti herní služby poskytuje tvůrcům her zajímavou alternativu k Facebooku. Dodal však, že pro tvůrce her je důležité zejména to, která sociální síť má nejvíce uživatelů.