Intel zbrojí na výrobu aut bez řidičů. Koupí podíl v německé mapové službě

Volvo ukazuje, jak bude vypadat jízda s autonomní XC90

Volvo ukazuje, jak bude vypadat jízda s autonomní XC90

Intel
Autonomní vůz Google
autonomní taxi nuTonomy
Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“
5
Fotogalerie

Americký výrobce čipů Intel koupí patnáctiprocentní podíl v německém poskytovateli digitálních mapových služeb. Pronikne tím na pole technologií pro automatické řízení automobilů. Intel to uvedl ve sdělení pro německý kartelový úřad. Obě firmy budou spolupracovat na vývoji map s vysokým rozlišením pro potřeby samořízených automobilů.

Intel neuvedl, kolik za podíl zaplatí. Sdělil jen, že transakce bude završena v prvním čtvrtletí.

Firmu Here koupily v roce 2015 od finského výrobce telekomunikačních zařízení Nokia německé automobilky BMW, Daimler a Volkswagen. Zaplatily za ni 2,8 miliardy eur. Společnost Here v září oznámila, že uvede na trh nový soubor dopravních služeb, které řidičům umožní sledovat aktuální situaci na silnicích kilometry dopředu.

Dnešní transakce ukazuje na posun ve výzkumu a vývoji nejpokročilejších automobilových technologií. Donedávna zde vývoj určovaly automobilky, které diktovaly dodavatelům podmínky pro výrobu svých vlastních technologií. Nyní výrobci automobilů stále více uzavírají rovnocenné aliance s technologickými firmami, jejichž expertízu potřebují v oblastech jako je strojové učení nebo tvorba map, uvedla agentura Reuters.

Mapová služba Here dodává data pro zjišťování polohy ve zhruba dvou stech zemích světa a ve více než padesáti jazycích. Největším soupeřem jí je mapová služba od internetové společnosti Google, menším konkurentem je nizozemská společnost TomTom, která se v minulých letech přeorientovala právě na automobilové navigační technologie.