J&T má v zástavě JOJ Media House

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: jtbank.cz

Společnost JOJ Media House, která se v Česku zaměřuje na mediální nákupy, je stoprocentně v zástavě J&T Banky. Ta si tak jistí pohledávku vůči ní až do výše 360 milionů korun. Vyplývá to z obchodního rejstříku. Čerstvou operací se posílila vazba podnikatelů z JOJ Media House na skupinu J&T.

Mateřská JOJ Media House se na Slovensku zaměřuje na správu a financování účasti ve společnostech z mediálního průmyslu. Mimo jiné vlastní Mac TV, držitele licence na vysílání slovenské TV Joj a Joj Plus. Za majitele firmy se prohlašuje Richard Flimel. Některé personální vazby ale ukazují na těsné propojení s J&T.

„Strategie JOJ Media House se v Česku nemění. Peníze od J&T Banky byly použity na financování nákupu firmy BigBoard Praha,“ komentoval poslední operaci Flimel. Akvizice firmy BigBoard, významného hráče na trhu outdoorové reklamy, se stala na počátku roku prvním nákupem JOJ Media House v Česku.

Prostřednictvím dcery BigBoardu firmy Expiria (dříve Tardus) pak JOJ Media House získala i 49 procent ve firmě Railreklam, která prodává reklamní plochy ve vlacích Českých drah, na nádražích a podél tratí.

Společnost JOJ Media House se podle Flimela zajímá i o další mediální investice, kupříkladu sleduje probíhající prodej televize TV Barrandov, vydavatelství Sanoma Media Praha nebo internetové Centrum Holdings.