Lidé jsou čím dál ochotnější platit za on-line média
Nadcházející sezona přinese boom on-line médií, za něž budou zákazníci ochotni platit. Do konce roku 2018 bude mít polovina dospělé populace ve vyspělých zemích alespoň dvě předplatné on-line médií. Vyplývá to z nové studie společnosti Deloitte.
Hlavním trendem je živé webové vysílání, které má příští rok globálně vydělat na reklamě a předplatném přes 545 miliard dolarů. Do tohoto segmentu spadají internetové televize, rádia a další média. Dále má naopak klesat sledovanost tradiční televize. V USA, Kanadě a Velké Británii se má snížit zájem diváků ve věkové kategorii 18 až 24 let až o 15 procent za rok.
Největší trh pro webové živé vysílání je v Číně, příští rok by měl mít objem 4,4 miliardy dolarů. To je skoro dvojnásobný meziroční růst. Do roku 2020 bude mít podle prognózy průměrný čínský konzument předplacena dokonce čtyři on-line média.
V následujících pěti letech také dál porostou prodeje chytrých mobilů, a to až na pět milionů kusů denně. V roce 2023 použije člověk smarthphone v průměru 65krát za den. Uživatelé se ale začnou cíleně vymaňovat ze závislosti.
„Na 45 procent dospělých se bude vědomě snažit používání smartphonů omezit,“ předpovídá Petr Viktora, partner ve společnosti Deloitte Digital.
• Internet i v letadle. Počet letů, při nichž bude možné využívat internet, vzroste globálně o dvacet procent. • Více dat přes mobily. Podíl evropských domácností, které budou přijímat veškerá internetová data přes mobilní sítě, dosáhne jedné desetiny. V Severní Americe to bude dokonce pětina. • Rozšířená realita. Alespoň jednou zkusí příští rok víc než miliarda uživatelů chytrých telefonů takzvanou rozšířenou realitu. |