Luxusní módní značky objevují TikTok

Gucci

Gucci Zdroj: Wikimedia

Luxusní značka Gucci na TikToku
Telefon s TikTokem
3
Fotogalerie

Francouzská ikona Louis Vuitton ze skupiny LVMH miliardáře Bernarda Arnaulta se před pár dny přidala na sociální síť TikTok. A není jediná. Své místo si na TikToku budují Dior, Fendi a další. Cítí příležitost, jak získat nové zákazníky.

Uživatelé TikToku se na konci srpna zúčastnili akce "Gucci Model Challenge", kde zveřejňovali své fotky ve výrazném oblečení. Kampaň získala 12 milionů zhlédnutí. A je považována za jednu z nejúspěšnějších reklam módního světa z poslední doby. 

Gucci není v zamilovanosti do TikToku jediná. Mnohým luxusním módním domům začalo právě nyní docházet, jaký potenciál tato sociální síť má. V červenci se na ni připojily značky jako Fendi, Balenciaga, Dior a Stella McCartney. Před nimi se tento rok přidaly právě zmíněná značka Gucci či Burberrry. Začíná s ní Louis Vuitton.

@gucci

Follow the Gucci moves💃🕺🏼

♬ original sound - gucci

Ač se u nich liší typ a frekvence zveřejňovaného obsahu, přesto je patrný větší zájem o toto médium, které se považuje za poslední trendy sociální síť. Podle výzkumu společnosti YPulse je na TikToku zhruba polovina uživatelů a sledujících z takzvané Generace Z. 

“Luxusní značky se začínají přidávat na platformu a důvod je jednoduchý: růst TikToku mezi další generací spotřebitelů byl v poslední době opravdu enormní,” sdělila serveru Business Insider MaryLeigh Bliss, viceprezidentka YPulse. 

Ve Spojených státeh má TikTok dle svých statistik zhruba 100 milionů aktivních uživatelů měsíčně a 50 milionů denně. Celosvětově to je pak okolo 700 milionů lidí. 

Gucci na TikToku od února posbírala 460 tisíc sledujících. Některá videa značky ovšem mají zhlédnutí (dosah) v řádu milionů. Zaměření se více na moderní sociální sítě a s tím spojené influcencery je logické. Do jisté míry k tomu přispěla i pandemie koronaviru, která zasáhla do konání živých módních přehlídek. 

“Luxusní značky musí proměnit způsoby toho, jak cílí na své publikum," uvedl Thomas Rankin, šéf marketingové platformy Dash Hudson. "Musí dodávat obsah ne jako kopii přehlídek, ale jako jejich nové představení, které funguje na kanálech jako TikTok,” doplnil.

@gucci

Join Gucci on TikTok 🤸

♬ original sound - gucci