Majitel Rádia Blaník vybředl ze ztráty, sesterský prodejce reklamy nikoli
„Také v roce 2012 byl reklamní trh negativně ovlivněn ekonomickou recesí. Přes tuto skutečnost se podařilo dosáhnout obratu na úrovni roku 2011 a udržet významné postavení na trhu,“ uvedl předseda představenstva společnosti Daniel Sedláček. V roce 2010 firma dosáhla zisku 900 tisíc korun.
Předloňský ztrátový výsledek byl ovlivněn odpisem finančního majetku v podobě stoprocentního podílu ve společnosti ESA, reklamní agentury v likvidaci. Sesterská společnost Media Marketing Services (MMS), která prodává reklamu na šesti desítkách vlastních i cizích rozhlasových stanicích, si ale loni opět pohoršila. Ztrátu prohloubila o třetinu na 162 milionů z loňských 123 milionů a tržby jí klesly o 12 procent na 658,7 milionu korun. Ve ztrátě 73 milionů přitom byla již v roce 2010.
„Podnikatelská činnost společnosti byla loni významně ovlivněna ekonomickou krizí v ČR a vývojem na mediálním trhu, především mírným poklesem marketingových výdajů do rozhlasového segmentu a pokračujícím nárůstem marketingových výdajů do internetového segmentu a do nových televizních kanálů,“ uvedl Sedláček.
Jiří Hrabák: Trh rádií čekají majetkové přesuny