Media Master bude prodávat reklamu ČT i v letošním roce

Česká televize

Česká televize Zdroj: E15 Anna Vackova

Mediazastupitelství Media Master (MM) získalo další roční prodloužení smlouvy s Českou televizí na prodej reklamního času. Informoval o tom ředitel MM Ivan Hyžák. V letošním roce televize kvůli změně zákonů čeká výrazný propad příjmu z prodeje inzerce – v návrhu rozpočtu ČT na rok 2012 počítá s 65 miliony korun, zatímco v loňském roce to bylo kolem 320 milionů korun. „Očekávám prodej na úrovni 30 až 40 procent roku 2011,“ uvedl Hyžák.

Roční pověření na prodej reklamy ČT na letošek skončí ve chvíli, kdy management definitivně rozhodne o novém pětiletém kontraktu. „Definitivní vyjádření České televize bychom měli dostat do konce ledna,“ doufá Hyžák.

Původní pětiletá smlouva MM vypršela na konci roku 2010. Na jaře 2011 táž firma vyhrála tendr na pětiletý kontrakt s ČT o předběžném objemu 195 milionů korun bez DPH. Ten byl napaden u antimonopolního úřadu. MM mezitím loni dál pokračovala v prodeji reklamy veřejnoprávní stanice díky prvnímu ročnímu prodloužení smlouvy. Podle mluvčí ČT Michaely Fričové nová smlouva s MM stále prochází revizí.

Pro MM je kontrakt s veřejnoprávní televizí klíčový. Ještě v roce 2009 vytvářel 87 procent všech výnosů společnosti.