Netflix chce omezit sdílení účtů mezi více domácnostmi | E15.cz

Netflix chce omezit sdílení uživatelských účtů mezi více domácnostmi

Lukáš Vojáček

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Americký poskytovatel filmů a seriálů on-line Netflix si plánuje posvítit na uživatele, kteří se vyhýbají placení za jeho služby, informuje server The Streamable. Korporace proto momentálně testuje nový software, jenž by měl umět odhalit, zda předplatitel sdílí heslo ke svému účtu s jinými domácnostmi. Změna se tak patrně v budoucnu dotkne i jeho zhruba 300 tisíc zákazníků v České republice. Netflix byl přitom až dosud ke sdílení hesel velmi tolerantní. 

„Pokud nežijete s majitelem tohoto účtu, musíte si vytvořit vlastní, abyste se mohl dále dívat.“ Taková zpráva teď bude vyskakovat na monitoru několika stům vybraných uživatelů Netflixu, kteří používají heslo jiného zákazníka. Firma tím chce především otestovat, zda by v příštích letech její systém dokázal omezit počet těchto polo-legálních diváků.

Streamovací platformy, jako je Netflix, HBO Go, Amazon Prime či Disney+, sice běžně umožňují svým předplatitelům vytvářet si v rámci jednoho uživatelského účtu několik profilů. Ty by však měli používat pouze členové jedné rodiny nebo domácnosti. Praxe je nicméně docela jiná. 

Průzkum, který loni provedla společnost Magid, zjistil, že kolem 33 procent z dvou set milionů globálních předplatitelů Netflixu se dělí o svůj účet i s celou řadou jiných lidí. Základní tarif Netflixu stojí v Česku 199 korun měsíčně a nejdražší 319 korun. V zahraničí jsou většinou ceny podobné, například v USA se platí od necelých devíti do osmnácti dolarů za měsíc.

Streamovací gigant ovšem díky lockdownům během koronakrize navyšoval počet svých platících zákazníků tak rychle, že jej ušlé zisky příliš trápit nemusely a až doposud otevřeně přivíral nad sdílením účtů obě oči. 

„Sdílení hesel je něco, s čím musíte žít, protože existuje i spousta legitimního sdílení. Třeba s vaší manželkou nebo dětmi. Je těžké nastavit nějakou hranici,“ řekl již v roce 2016 spoluzakladatel a šéf Netflixu Reed Hastings. Hlavní produktový ředitel korporace Greg Peters zase v říjnu 2019 prohlásil, že Netflix se problémem se sdílením účtů aktivně zabývá, nemá však žádné velké plány v blízké době něco měnit. 

Podle The Steamable ale nárůst konkurence v sektoru patrně přiměje firmy, aby byly v budoucích letech vůči neplatičům více agresivní. Naopak server CNBC uvádí, že k žádnému velkému zátahu proti sdíleným účtům možná nakonec nedojde. 

Netflix loni získal 37 milionů nových předplatitelů a zaznamenal rekordní tržby ve výši 25 miliard dolarů, i historicky nejvyšší profit 2,8 miliardy dolarů, skoro 62 miliard korun. Jeho akcie se však letos zatím drží spíše v minusu, neboť investoři se v posledních týdnech odvracejí od velkých technologických společností. Aktuálně se akcie Netflixu obchodují asi za 523 dolarů.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah