Nova mírně navýší ceny reklamy o 5 až 9 procent | E15.cz

Nova mírně navýší ceny reklamy o 5 až 9 procent

ilustrační foto
ilustrační foto
• 

Aleš Borovan, sal

Inzerenti si v příštím roce na televizi Nova připlatí za reklamu. Průměrné navýšení v roce 2012 by se podle Matěje Ribanského, regionálního obchodního ředitele CET 21 pro Česko a Slovensko, mělo pohybovat mezi pěti až devíti procenty. Nominálně však základní cena reklamy klesne o 20 procent, z letošních 20 250 korun na 16 200 korun za referenční CPP (cost per point – cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny, pozn. aut).

Meziroční porovnání však není možné, vzhledem k tomu, že největší komerční televize od příštího roku prodává inzerci na skupinu diváků 15+, zatímco doposud to bylo skupina 15 až 54 let. Nova rovněž novinkově zavedla měsíční indexy, které základní cenu zvedají. Další novinku připravil obchodní tým televize ve způsobu prodeje: zatímco dříve se prodávaly měřené kanály (Nova a Nova Cinema) jednotlivě, od nového roku to bude jeden balíček Nova Group, ve kterém bude mít hlavní Nova váhu 89 procent a Nova Cinema 11 procent. V praxi to znamená, reklama na Nově Cinemě většinou zdraží.

Největší komerční televize tak do svého byznys modelu 2012 zabudovává principy, podle kterých prodává řadu let televize Prima. „V minulosti docházelo k zavádějícímu porovnání cen inzerce a tím pádem ke obtížnému vysvětlování rozdílů. Nyní jsme na trhu transparentnější, stejné ceny propagace se budou srovnávat jasněji,“ uvedl ředitel TV prodeje Novy Jan Ulrych.

Rozhodnutí Novy zvýšit cenu inzerce potvrzuje očekávaný trend v české televizní branži. Zdražení reklamy na rok 2012 v průměru o 10 až 13 procent již ohlásila konkurenční Prima. Ta nemá jednotnou referenční CPP, ale řadu základních cen, které odpovídají jednotlivým objemům investic zadavatelů. Nárůst cen plánuje i TV Barrandov Tomáše Chrenka. Česká televize, která od 21. října kvůli novele zákonů o ČT a televizním vysílání stáhla reklamu z ČT1 a ČT24 zatím kalkuluje dopad na obchodní model. „Musíme se připravit na to, jakým způsobem budeme prodávat reklamu v příštím roce, a jak se bude chovat ČT2 a ČT4,“ řekl ředitel ČT Petr Dvořák.

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu

v kategorii zpravodajství.

Autor: Aleš Borovan, sal

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.