Nova utajuje audit měření sledovanosti

televize Nova

televize Nova Zdroj: E15

Bylo to jedno z přání Novy, když loni na konci roku opouštěla Asociaci televizních organizací (ATO) a nynější jediné peoplemetrové měření sledovanosti společností Mediaresearch. Řeč je o hloubkovém auditu, který měl potvrdit správnost současného měření, anebo v něm nalézt chyby, což by potvrdilo rozhodnutí tuzemské televizní komerční jedničky měření opustit a spustit od ledna 2014 své vlastní od americké společnosti pro výzkum trhu AC Nielsen.

Audit schválila valná hromada ATO loni v prosinci, uskutečnil se letos v prvním pololetí – jenže jeho výsledky nebudou zveřejněny. Vymínila si to právě Nova, která audit objednala.

ATO ani Mediaresearch je proto bez souhlasu televizní stanice oznámit nemohou. Podle ředitele komunikace Novy Josefa Koukolíčka bylo cílem auditu ohlídat, aby výsledky sledovanosti byly v době, kdy již není Nova členem ATO, ale ještě odebírá data jejího měření, v pořádku.

„V tomto smyslu audit svou roli splnil a nevidíme jediný důvod, proč by se měly výsledky zveřejňovat. Ostatně nezveřejňovaly se ani výsledky předchozích auditů v ATO, takže se držíme tradice. Nijak by nám ale nevadilo, pokud by si ATO samo objednalo vlastní audit a jeho výsledky se zveřejnily,“ uvedl Koukolíček.

Prima i Nova zvednou ceny reklamyPrima i Nova zvednou ceny reklamy

Mediaresearch s rozhodnutím výsledky auditu nezveřejnit nesouhlasí. „Výsledek znám, mám z něj velkou radost, to je ale vše, co k tomu mohu říct,“ uvedla na páteční mediální konferenci FLEMA předsedkyně představenstva agentury Mediaresearch Tereza Šimečková.

Pro zveřejnění výsledků auditu je i tuzemská komerční televizní dvojka, skupina Prima, která na rozdíl od Novy u dosavadního měření zůstává. „Pokud se řeklo A, čímž je pochybnost o standardnosti měření ATO-Mediaresearch, tak by se mělo říci B, jak to dopadlo,“ uvedl výkonný ředitel Primy Pavel Kejla.

Nova opustila ATO k poslednímu prosinci loňského roku. Nesouhlasila totiž s výsledkem loňského výběrového řízení na nového provozovatele peoplemetrového měření, které na dalších pět let vyhrál Mediaresearch.