Nový rekord pro Seznam.cz. Loni zvýšil tržby na 4,12 miliardy korun

Seznam.cz

Seznam.cz Zdroj: Profimedia.cz

Internetová jednička Seznam.cz loni zvýšila tržby o 11 procent na rekordních 4,12 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA stoupl o 17 procent na 1,89 miliardy korun. Na tiskové konferenci tyto informace uvedl místopředseda představenstva společnosti Pavel Zima. Firma také představila své plány s nedávno koupenými regionálními rádii Express FM a Classic Praha, ze kterých chce vytvořit celoplošné stanice. Další novinkou je koupě motoristického webu garáž.cz, který chce společnost dostat do pozice největšího motoristického webu v Česku. 
 

"V letošním roce výsledky minimálně vyrovnáme, ale naše ambice jsou samozřejmě větší," uvedl Zima k finančním výsledkům. Loni se dařilo obsahovým službám, zpravodajství i prodeji tzv. programatické reklamy, tedy reklamy prodané a umístěné prostřednictvím služby Sklik nebo RTB. Ta již tvoří více než polovinu inzerce. Programatický nákup reklamy se dělá v online aukci. Cenu za zobrazení již neurčují pouze jednotliví provozovatelé serverů, ale odvíjí se od zájmu zadavatelů na tom kterém webu inzerovat.

Část reklamních tržeb generoval tzv. feed na domovské stránce Seznamu, který nabízí odkazy na zpravodajský obsah od partnerských vydavatelů. 

Firma letos plánuje spuštění webu, který by shromažďoval veškerý video obsah, který Seznam.cz vytváří. Součástí webu by měl být i feed, který bude shromažďovat odkazy na videa od jiných tvůrců.

Mezi další plány společnosti uvedené na tiskové konferenci patří vytvoření celoplošných stanic z nedávno koupených regionálních rádií Expres FM a Classic Praha. Využít k tomu firma chce internet i případnou digitalizaci.

Seznam koupil v rádiích vysílajících v Praze a okolí dvoutřetinový podíl (67 procent), zbytek si ponechají původní majitelé Petr Stuchlík a David Šimoník. Rádia do svého programu zařadí zpravodajství Seznam Zpráv a Televize Seznam a zároveň se stanou součástí reklamních balíčků, které Seznam.cz pro inzerenty chystá. Změny mají přijít na podzim.

"Budeme podporovat digitalizaci rádií v ČR, ale zároveň se zaměříme na vlastní cesty, konkrétně využití internetu," uvedl Zima. Podle něho k digitalizaci vůbec nemusí dojít, a proto se chce Seznam spolehnout na vlastní způsob šíření rozhlasového vysílání.

Další novinkou společnosti je koupě auto-moto webu garáž.cz. Seznam.cz chce do roka dosáhnout návštěvnosti přes 200 tisíc lidí a postupně se stát největším motoristickým webem.

Seznam.cz převezme veškeré články a 20 dílů TV show Garáž a vytvoří nový auto-moto magazín pod svou hlavičkou. Přejde pod něj celá dosavadní redakce, která má pět členů.

Podle místopředsedy představenstva Seznamu Pavla Zimy na domovské stránce Seznamu v sekci Další články českého internetu automobilová tématika jednoznačně vede. "K dnešnímu dni spolupracujeme se zhruba dvěma desítkami motoristických webů, proto jsme se před pár dny rozhodli vytvořit vlastní redakci, která by se autům věnovala," uvedl Zima.

Seznam.cz patří zakladateli Ivo Lukačovičovi. Návštěvnost jeho webů se pohybuje kolem 7,8 milionu reálných uživatelů.