Panasonic v Evropě do půl roku znovu skončí s mobily

Ani sázka na Android a pokus o návrat na evropský trh s mobily zřejmě japonskému Panasonicu nevyjdou. Podle dvou na sobě nezávislých zdrojů mobily Panasonic z Evropy zmizí nejpozději do půl roku. Výrobce totiž nedokáže prorazit mezi konkurencí a jeho aktuální modelová řada není prodejně úspěšná, informuje agentura Reuters.
Není to přitom ani rok, co Panasonic ohlásil velký mobilní návrat do Evropy. Už předtím se v roce 2005 kvůli velké konkurenci ze starého kontinentu stáhl. Vsadit chtěl tentokrát na Android a zeštíhlené portfolio špičkově vybavených smartphonů, které by distribuoval zejména přes operátory.
Ze zamýšlené řady Eluga se začal v dubnu tohoto roku na některých trzích (např. v Německu) prodávat pouze první stejnojmenný model. Větší a kapacitnější Panasonic Eluga Power nakonec nešel ani do výroby. Panasonic původně plánoval v letošním roce prodat v Evropě na 1,5 milionu smartphonů, to se ale prý podle zdrojů agentury Reuters nepodaří.
Vývoj telefonů pro japonské operátory bude u Panasonicu pokračovat dál, ale firma chce i tyto své aktivity zefektivnit. V rámci restrukturalizace se uvažuje i o případném prodeji celé mobilní sekce společnosti nebo její spojení s jinou firmou. Mohla by tak vzniknout podobná spolupráce jako mezi firmami Fujitsu a Toshiba, pro něž výroba mobilních zařízení znamená taktéž spíše doplňkovou část byznysu.