Pohyb po Praze urychlí nová mobilní aplikace

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Rekola

Nový bikesharing v Praze nabízí zajímavou alternativu.
Nový bikesharing v Praze nabízí zajímavou alternativu.
Nový bikesharing v Praze nabízí zajímavou alternativu.
Kol sociálního podniku Rekola je po Praze přes stovku.
5
Fotogalerie

Inženýři společnosti Fuzee si kvůli neshodám s Googlem museli vyvinout pro aplikaci vlastní algoritmy. Jejich projekt vyhledávající nejrychlejší dopravní spojení kombinující hromadnou dopravu a sdílené bicykly teď čeká ostrý start.

Zefektivnit cestování po městě veřejnými prostředky dopravy si klade za cíl česká aplikace Fuzee, která se má v následujících týdnech dočkat svého oficiálního spuštění. Za projektem stojí pražské vývojářské studio Qusion.

Aplikace funguje jako agregátor městské hromadné dopravy a sdílených jízdních kol, takzvaného bikesharingu. Pomocí aktuálních dat z těchto dvou typů služeb skládá co nejrychlejší trasu po Praze mezi dvěma vybranými body. V testovacím provozu služba údajně ušetřila uživatelům asi pětadvacet minut cestování týdně.

„Data o pozici vozů MHD jsou celosvětově přístupná pro každé město ve stejném formátu, a tudíž je pro nás v budoucnu velmi jednoduché expandovat do zahraničí,“ vysvětluje jeden z autorů nápadu Ondřej Kopecký. Mezi dalšími městy by mohla být například Basilej, Vídeň nebo Berlín.

Nápad není zcela unikátní, podobná řešení existují především v zemích, kde je městská cyklistická doprava rozšířenější. Zpravidla však navigace uživatele zavede pouze k trvalému parkovacímu stojanu. Ty ale nejrozšířenější bikesharingová služba v Česku Rekola nevyužívá, její kola je možné nechat kdekoliv a polohu jen ve formě souřadnic nasdílet. Právě to je však dle vývojářů náročná kombinatorická operace. Součástí aplikace je kromě výběru nejrychlejší trasy také možnost využití preferovaných dopravních prostředků, například s ohledem na denní dobu.

Na vývoji společnost pracovala tři a půl měsíce, původně měla služba využívat algoritmy pro hledání tras od Googlu. Kvůli problémům se ale vývojáři spolehli na vlastní řešení, jehož beta verze bude dostupná v nejbližších týdnech tak, aby stihla ještě část letní sezony. V současnosti není aplikace koncipována jako zisková a studio ji financuje z vlastních zdrojů. Do budoucna má ale firma v plánu aplikaci škálovat a stavět nad ní další byznys z oblasti mobility.

5 aplikací, díky kterým vás už rozmary počasí nepřekvapí. Více zde >>>