Přichází konec otravně hlasité reklamy v televizi

Na zvýšenou hlasitost reklam si podle autorů novely stěžují diváci. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání oslovila ministerstvo kultury.

Na zvýšenou hlasitost reklam si podle autorů novely stěžují diváci. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání oslovila ministerstvo kultury.

Televize již nebudou moci vysílat reklamu hlasitěji než ostatní pořady. Zákaz by měl začít platit zhruba v polovině příštího roku, za jeho porušení má hrozit pokuta až pět milionů korun. Novelu zákona schválil Senát.

Hlasité reklamy lidem velmi vadí a stěžují si na ně. „Obracela se na nás spousta lidí, abychom s tím něco udělali,“ řekl při projednávání předseda sněmovního mediálního výboru Václav Mencl (ODS). Novelu zákona o provozování televizního vysílání ještě musí podepsat prezident.

Detaily k zákazu má stanovit vyhláškou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Zákaz se má vztahovat i na znělky, které oddělují reklamu, teleshopping nebo označení sponzora od ostatních vysílaných pořadů. Předloha se podle Mencla dotkne komerčních televizí, neboť veřejnoprávní Česká televize hlasitější reklamu už ze svého vysílání odstranila a hlasitost vysílání sjednotila.

Komerční televize i výrobci reklamy budou mít po přijetí novely sedm měsíců na to, aby se novým pravidlům přizpůsobili. Rada pro vysílání má stanovit vyhláškou například podrobnosti k regulaci hlasitosti vysílané reklamy. Rada pro vysílání by také ukládala pokuty a dohlížela na dodržování zákazu. Autoři předlohy odhadují, že by se kvůli tomu výdaje rady zvýšily o asi 200 tisíc korun na novou techniku.