Radiokomunikacím klesají tržby, je málo nových televizí

Ani následující roky by pro Radiokomunikace neměly být příznivější. Podle interní finanční analýzy by tržby společnosti z televizního a rozhlasového vysílání měly letos prudce spadnout až o 11 procent a na loňskou úroveň se dostat někdy okolo roku 2015.
Podle Vykydala má tento výhled stejné důvody jako loňský pokles. „Snížení objemu reklamního trhu má vliv na start nových televizních programů,“ doplnil Vykydal.
Radiokomunikace se rovněž musí připravit na nástup nové konkurence, společnosti Digital Broadcasting Radima Pařízka a Vladimíra Železného. Ta v těchto dnech rychle zvyšuje pokrytí svého multiplexu 4. Tato digitální síť, kterou původně vlastnila Telefónica, hodlá televizím nabídnout až o 30 procent nižší ceny než multiplex 3 Českých Radiokomunikací.
Obě sítě se budou ucházet o některou z devíti televizí, které nyní hledají co nejvýhodnější podmínky pro pozemní vysílání. Mezi nimi je například Nova Fanda, ČT3, Óčko, TV Metropol nebo Východočeská televize.