Radiokomunikacím klesají tržby, je málo nových televizí

České Radiokomunikace

České Radiokomunikace Zdroj: E15

Největší hráč na trhu vysílacích služeb, České Radiokomunikace (ČRa), zažil loni obtížný rok. Tržby se mu meziročně snížily o 185 milionů na 2,247 miliardy korun. „ Pokles souvisí s ukončením analogového televizního vysílání, s pomalejším nástupem nových televizí a obecně se zpomalením rozvoje ekonomiky,“ uvedl manažer strategických projektů ČRa Jiří Vykydal. Hospodářský výsledek za rok 2011 firma nechtěla prozradit, předloni skončila v zisku 141 milionů korun.

Ani následující roky by pro Radiokomunikace neměly být příznivější. Podle interní finanční analýzy by tržby společnosti z televizního a rozhlasového vysílání měly letos prudce spadnout až o 11 procent a na loňskou úroveň se dostat někdy okolo roku 2015.

Podle Vykydala má tento výhled stejné důvody jako loňský pokles. „Snížení objemu reklamního trhu má vliv na start nových televizních programů,“ doplnil Vykydal.

Radiokomunikace se rovněž musí připravit na nástup nové konkurence, společnosti Digital Broadcasting Radima Pařízka a Vladimíra Železného. Ta v těchto dnech rychle zvyšuje pokrytí svého multiplexu 4. Tato digitální síť, kterou původně vlastnila Telefónica, hodlá televizím nabídnout až o 30 procent nižší ceny než multiplex 3 Českých Radiokomunikací.

Obě sítě se budou ucházet o některou z devíti televizí, které nyní hledají co nejvýhodnější podmínky pro pozemní vysílání. Mezi nimi je například Nova Fanda, ČT3, Óčko, TV Metropol nebo Východočeská televize.