Reklama vydělává málo: Facebook se otevře hazardu

Facebook, Bingo

Facebook, Bingo

Růst příjmů Facebooku se v posledním roce výrazně zpomalil, což se projevilo i na pokračujícím poklesu akcií firmy. Největší internetová sociální síť asi čtyři pětiny svých tržeb zatím čerpá z reklamy, kvůli nepřesvědčivým výsledkům se snaží hledat i jiné zdroje příjmů. Teď přišla s novinkou - poprvé se otevře hazardním hrám o skutečné peníze.

Hrát na Facebooku o peníze budou zatím moct jen plnoletí uživatelé v Británii. K dispozici budou mít online verzi tradiční hry bingo. Vítězové budou dostávat skutečné peníze. Facebooku internetovou verzi binga dodá nezávislý výrobce her Gamesys.

„Hraní se skutečnými penězi je v Británii populární a dobře regulovaná aktivita a my umožňujeme svému partnerovi nabízet své hry britským uživatelům na platformě Facebooku bezpečným a kontrolovaným způsobem,“ uvedl Facebook.

Mluvčí společnosti Linda Griffinová uvedla, že Facebook nemá nyní v plánu nabízet hazardní hry v jiných zemích ani s jinými partnerskými firmami.

Griffinová odmítla agentuře Reuters sdělit, jaké procento příjmů z hraní binga bude Facebook inkasovat, potvrdila ale, že obě firmy uzavřely dohodu o rozdělení příjmů. Facebook si z příjmů z transakcí v nehazardních hrách, například z nákupů virtuálních traktorů či semen pro populární hru Farmville od firmy , bere 30 procent.