Rozhlas změní tvář. Za miliony

Český rozhlas

Český rozhlas Zdroj: profimedia.cz

Po České televizi se pro rozsáhlou změnu designu rozhodl i veřejnoprávní Český rozhlas (ČRo). Jeho vedení v čele s ředitelem Peterem Duhanem hodlá změnit logo celého podniku, dále pak loga všech stanic, uměleckých těles, soutěží a projektů.

„V oblasti corporate identity je nutná celková obměna a sjednocení grafické podoby značek ČRo a vytvoření jednotného vizuálního stylu,“ uvedl mluvčí rozhlasu Jakub Čížek. Termín zavedení nové korporátní identity je naplánován na rok 2013, kdy organizace oslaví devadesáté výročí zahájení pravidelného vysílání.

Čtěe také:

Autora nového designu chce rozhlas najít ve výběrovém řízení. To by mělo být podle informací deníku E15 vyhlášeno v průběhu května. Předběžná hodnota zakázky se bude pohybovat okolo 2,5 milionu korun bez DPH. Další miliony spolknou nové přelepy aut, vizitky či změny interiérů a exteriérů budov. „Odhad celkových nákladů za zavedení všech nových prvků v praxi je pět až 7,5 milionu korun,“ doplnil Čížek.

Současné logo Českého rozhlasu pochází z let 1995 až 1996, jejím autorem je agentura Men on the Moon. Z dílny této agentury pochází rovněž logotypy řady celoplošných i regionálních stanic ČRo. V roce 1997 nové logo získalo ocenění Logo roku. V roce 2009 prošlo částečným redesignem například logo ČRo 1 Radiožurnálu.

Změnu celkového designu představila minulý týden Česká televize. Autorem nového loga a písma je Studio Najbrt. ČT mu za práci zaplatila 430 tisíc korun. Další stovky tisíc bude muset televize vynaložit na zavedení nové grafiky do praxe. Nové logo ČT zatím vzbudilo převážně záporné ohlasy, podle některých příliš připomíná loga United Bakeries nebo ČD Cargo (rovněž Studio Najbrt).