Samsung prodal víc chytrých telefonů než Apple, ale zisk mu klesl

samsung

samsung

Jihokorejskému výrobci elektroniky Samsung Electronics Co. klesl ve třetím čtvrtletí zisk o 23 procent na 3,44 bilionu wonů (54,3 miliardy korun). Prodej chytrých telefonů však prudce rostl a firmě se podařilo za červenec až září překonat v prodeji chytrých telefonů světovou jedničku, americkou společnost Apple. Samsung je největší technologickou společností na světě podle příjmů.

Příjmy společnosti se zvýšily o tři procenta na 41,27 bilionu wonů. Provozní zisk se snížil na 4,25 bilionu wonů z 4,9 bilionu loni. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím se však zvýšil o 11,8 procenta.

Zisk telekomunikační divize se proti loňskému roku více než zdvojnásobil na rekordních 2,5 bilionu wonů a příjmy vzrostly o 37 procent na rekordních 14,9 bilionu wonů. Telekomunikační divize se na celkovém zisku firmy podílí 60 procenty.

Společnost očekává ve čtvrtém čtvrtletí další zlepšení.

Dodávky chytrých telefonů na trh stouply proti předchozímu čtvrtletí o 44 procent na 27,8 milionu kusů. Meziročně byly vyšší téměř čtyřnásobně. Dodávky konkurenčního telefonu iPhone firmy Apple se naopak podle údajů firmy Strategy Analytics snížily o 16 procent na 17,1 milionu kusů. Samsung měl na trhu chytrých telefonů ve třetím čtvrtletí podíl 23,8 procenta, o devět procentních bodů více než Apple.

„Co se týče čtvrtého čtvrtletí, jsem v této chvíli mírně optimistický,“ uvedl Robert Yi, vedoucí oddělení vztahů s investory Samsungu. Ve čtvrtém čtvrtletí je popotávka tradičně na svém vrcholu a Samsund očekává další růst prodejů.

„V divizi telefonů nemá Samsung s výjimkou iPhonu 4S žádnou další významnou konkurenci. Apple a Samsung budou i nadále dominovat na trhu,“ uvedl jeden z akcionářů Samsungu.

Samsung vstoupil na trh s chytrými telefony v loňském roce, jeho prodej však prudce roste díky rychlé nabídce nových produktů. Apple představil svůj první iPhone v roce 2007.

Zisk divize výroby čipů se snížil o více než polovinu na 1,59 bilionu wonů. Divize obrazovek zaznamenala již třetí čtvrtletí za sebou ztrátu kvůli slabé poptávce po obrazovkách pro televizory a osobní počítače. Ztráta se však ve srovnání s předchozím čtvrtletím snížila, napsaly agentury AP a Reuters.