Sázka na Switch 2 vyšla. Konzole zdvojnásobila tržby Nintenda
Japonský herní gigant Nintendo oznámil více než dvojnásobný nárůst tržeb za první fiskální čtvrtletí, zejména díky silnému startu nové konzole Switch 2. Té se od uvedení na trh 5. června prodalo už 5,82 milionu kusů.
Za čtvrtletí končící 30. června dosáhly tržby společnosti 572,3 miliardy jenů (zhruba 3,8 miliardy dolarů), což představuje meziroční růst o 132 procent a výrazné překonání očekávání analytiků, kteří předpokládali 474,8 miliardy jenů. Provozní zisk činil 56,9 miliardy jenů, rovněž nad odhadem trhu.
Klíčový byl růst v segmentu specializovaných herních zařízení, v jehož rámci firma účetně eviduje prodeje konzolí Switch 2, kde tržby vzrostly o 142,5 procenta na 555,5 miliardy jenů. Firma tento růst přisuzuje hlavně vyšší ceně nové konzole oproti původní verzi Switche. Naopak příjmy z divize využívající duševní vlastnictví Nintenda, jako jsou filmy, hry a další formy zábavy, poklesly o 4,4 procenta – zejména kvůli útlumu zájmu o film Super Mario Bros.
Přestože první kvartál přinesl rekordní čísla, Nintendo ponechalo svůj celoroční výhled beze změny. Do konce března 2026 očekává tržby 1,9 bilionu jenů a provozní zisk 320 miliard jenů. Odhad prodeje konzole Switch 2 zůstává na 15 milionech kusů, ačkoliv analytici upozorňují, že jde o velmi konzervativní číslo, které bude firma pravděpodobně schopna překonat.
Nintendu to může zkazit Trump
Potenciálním rizikem jsou nově zavedená americká cla, která mohou krátkodobě snížit ziskovost společnosti. Analytici ze společnosti Morningstar ale věří, že Nintendo tuto zátěž zvládne díky širšímu publiku, které by mělo vést k vyšším prodejům her a dlouhodobému růstu. Podle vedení firmy zatím tyto tržní změny nemají zásadní dopad na celoroční prognózu.
Switch 2 zaznamenal mimořádný nástup na trh doprovázený obrovskou poptávkou, vyprodanými předobjednávkami i návaly při nočním otevřením obchodů. V Japonsku se do nákupní loterie přihlásilo přes 2,2 milionu zájemců, nedostatek konzolí se krátkodobě projevil také v USA a Číně. V Evropě panuje klidnější situace, přesto museli někteří prodejci zavést systém pořadníků. Analytici již několikrát opakovali, že cílový prodej 15 milionů kusů do března 2026 bude překonán – některé odhady mluví až o 20 milionech během prvního roku.