Selfie je out. Sociální sítě ovládl nový trend - plandid
Nedávný fenomén sociálních sítí ustupuje novému trendu: profilovkám ve stylu plandid.
Bylo to slovo roku 2013 – selfie. Fotografie, s jejímž pořízením experimentoval alespoň jednou každý majitel chytrého mobilu. Nyní přichází éra takzvané plandid.
Výraz vznikl spojením anglických slov planned a candid – jde tedy o fotky plánované a současně přirozené. Na selfie je vždy vidět, že se člověk snažil o co nejlepší fotku. Plandid jsou rafinovanější: cílem je fotka, která vypadá jako perfektní momentka.
Jinak řečeno, na plandid fotce člověk vypadá, jako kdyby ho vyfotil profesionální fotograf bez jeho vědomí. Na rozdíl od selfie se pohled do objektivu nedoporučuje, ba přímo není vítán.
Podařené plandid fotce jsou lidé ochotni věnovat spoustu času a příprav. Nejdřív je třeba vybrat odpovídající prostředí. Pláž, luxusní kavárnu, bazén, posilovnu… Potom je nutné počkat na optimální počasí.
K čemu je fotka na pláži, když je pod mrakem? Pak už nezbývá než vymyslet dokonalou pozici a fotit nové a nové snímky tak dlouho, než člověk vypadá, jak by si představoval. Vlasy rozevláté větrem, iluze pohybu a podobná doplnění také nejsou od věci.
Oblibu si plandid získává i proto, že nemá pevná pravidla. Každý tak může skrýt své nedostatky a vyfotit se pod úhlem, který mu vyhovuje. Ve výsledku dá tato „náhodně pořízená“ momentka mnohem více práce než do nedávné doby bezkonkurenčně nejčastější natažení ruky a vyfocení proti zdi.