Slováci ovládnou dvě třetiny české venkovní reklamy

Slovenský mediální holding JOJ Media House, který mimo jiné vlastní slovenské televize JOJ a Plus, pokračuje v expanzi na českém trhu s venkovní reklamou. Od Raiffeisen Holdingu koupil společnost Epamedia. Ta patří mezi lídry outdoorového trhu ve střední Evropě a v Česku vlastní společnost Outdoor akzent, což je jeden z největších hráčů na tuzemském trhu s billboardy.

„Zúčastněné strany se dohodly, že cenu transakce nezveřejní,“ uvedla tisková zpráva JOJ. Transakci musí ještě posoudit příslušné antimonopolní úřady.

Za jediného vlastníka JOJ Media House se prohlašuje slovenský ekonom a předseda představenstva holdingu Richard Flimel. Dle některých zdrojů má společnost vazby na slovenskou skupinu J&T.

O propojení JOJ Media House a J&T čtěte:

JOJ Media House již v březnu koupil v České republice firmu BigBoard Praha a zároveň ovládl i společnost News Outdoor (dnes Czech Outdoor).

Podle výroční zprávy holdingu kontroluje BigBoard spolu s Czech Outdoorem 48 procent českého outdoorového trhu a podíl Outdoor akzentu v roce 2010 činil 13 procent. Na svém webu ale Outdoor akzent píše, že disponuje sítí zhruba šesti tisícovek billboardů a má 30procentní tržní podíl. JOJ Media House každopádně ovládne většinu české venkovní reklamy.

Význam slovenské mediální firmy ještě podtrhuje skutečnost, že kontroluje také 49procentní podíl ve společnosti Railreklam, která má exkluzivitu na reklamu u Českých drah a na železničních pozemcích.

„Epamedia vnáší do našeho mediálního portfolia významné příležitosti pro synergii a expanzi v regionu střední a jihovýchodní Evropy,“ konstatoval Flimel. Epamedia vedle České republiky funguje v Rakousku, Bulharsku, Chorvatsku, Makedonii Rumunsku a Maďarsku. Zaměstnává 392 lidí a loni vygenerovala obrat 98 milionů eur, tedy zhruba 2,5 miliardy korun.

JOJ Media House pokračuje v nastartované akviziční linii s cílem stát se významným mediálním hráčem ve středoevropském regionu, napsal server Mediaguru.cz.