T-Mobilu klesl zisk o 2,5 procenta, zakazníků mu ale přibylo

Zákazníci T-Mobilu loni i v souvislosti s poklesem cen a úspěšnou marketingovou kampaní více volali. Průměrné množství provolaných minut se zvýšilo o téměř šest procent na 133 minut na zákazníka. Objem přenesených dat se pak zdvojnásobil a celkově dosáhl 3500 terabytů. Podíl nehlasových služeb na tržbách se zvýšil z 25 na 27 procent.
„Vývoj v roce 2012 jasně prokázal, že k dosažení uspokojivých výsledků musíme soustředit veškeré naše síly na to, co je pro zákazníky relevantní, a pokračovat v hledání nových příležitostí,“ uvedl generální ředitel Milan Vašina.
Počet tarifních zákazníků se meziročně zvýšil o sedm procent na 3,07 milionu. Jejich podíl tak byl 56 procent. Průměrná měsíční spotřeba se snížila o pět procent na 362 korun. Podíl odcházejících zákazníků se snížil z 1,3 na 1,1 procenta měsíčně.
Konkurenční Telefónica vykázala celkový pokles výnosů v pevné i mobilní síti o 3,5 procenta na 50 miliard korun. Provozní zisk jí klesl o devět procent na 19,8 miliardy. Počet mobilních zákazníků stoupl o tři procenta na 5,1 milionu. Vodafone zatím výsledky neoznámil.