Twitter a Clubhouse uvažují o zavedení předplatného | E15.cz

Twitter uvažuje o zavedení předplatného. O monetizaci služeb přemýšlí i Clubhouse

Patrik Borýsek

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Sociální síť Twitter analyzuje možnosti zpěněžení služby formou předplatného. To by mohlo zahrnovat také populární nadstavbu TweetDeck, která nabízí efektivnější správu obsahu. Snížila by se tím tak závislost služby na příjmech z reklamy.

Další zvažovanou novinkou je přidání možnosti uživatelům platit za část obsahu přímo jednotlivým účtům. S informací přišla agentura Bloomberg. Twitter by se tak zvýšením výtěžnosti své platformy snažil svým způsobem dohnat Facebook a Snapchat, jejichž reklamní byznys roste rychleji.

Podle Bruce Falcka, který má v Twitteru příjmové modely na starosti, se zatím jedná o velmi brzkou fázi úvah. O možnostech monetizace mluvil v prosinci s investory také finanční ředitel firmy Ned Segal. Uvedl, že by se mohlo jednat o videa ve vyšší kvalitě a analytické nástroje. 

Také stále populárnější sociální síť Clubhouse teprve hledá modely monetizace. Funguje na principu živého povídání v místnostech, kde si s odborníky i se známými osobnostmi může popovídat takřka kdokoliv. Do budoucna se uvažuje například o zavedení sponzorovaných debat či o platbách přímo od posluchačů směrem k autorům debaty.

Clubhouse evidentně zaujal i investora Marca Cubana, který rozjíždí podcastovou platformu Fireside. Má být podobná právě Clubhousu, ovšem s povolením a možností debaty nahrávat. Šlo by tak v podstatě o živé podcasty s účastí publika, z nichž následně může vzniknout záznam. Pro Marca Cubana se tak jedná o návrat do oblasti zvuku. V roce 1999 totiž spolu s podnikatelem Toddem Wagnerem prodali internetovou firmu Broadcast.com za 5,7 miliardy dolarů společnosti Yahoo. 

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah