Češi prahnou po tom stát se součástí nové sociální sítě Clubhouse

Clubhouse (ilustrační foto)

Clubhouse (ilustrační foto) Zdroj: profimedia.cz

Jedete na TikToku? Ne? Tak na ten snad i zapomeňte. Do Česka se přiřítila nová sociální síť Clubhouse. Je ale úplně jiná než ostatní její „konkurenti“, a to už na první pohled a první osahání si toho, jak celý systém funguje. 

Abyste mohli být tím nejplnohodnotnějším členem Clubhousu, musíte obdržet pozvánku od lidí, kteří již jsou jeho součástí. Tím se tedy stává celá sociální síť něčím exkluzivním, protože jejím uživatelem nemůže být jen tak každý. A u toho prostě chcete být.

Podstata celé sociální sítě Clubhouse tkví v mluveném slově, které se v poslední době stává například díky podcastům silným trendem. Díky relativně dostupným mobilním datům můžeme cokoliv z cloudů poslouchat při cestě městskou hromadnou dopravou, v autě, při běhání a tak dál.

Na Clubhousu není možné sdílet fotografie ani videa, dokonce sociální síť nedisponuje ani lajky a komentáři. Je nicméně možné sledovat oblíbence. Vše se děje „naživo“, a možná i proto tato platforma lidi v současné době láká. Žije přítomností. 

Ve středu v poledne byl Clubhouse v Česku vůbec nejpopulárnější, tedy nejstahovanější aplikací v AppStore. Pro zařízení fungující na systému Android zatím aplikace k dispozici není. Udajně se na ní ale pracuje.

V Česku se síť stala zejména prostorem, kde je možné narazit na známé influencery typu Petra Máry, Petra Ludwiga, Dominika Feriho či Jonáše Čumrika alias „influencera v důchodu“ Johnyho Machetta. Prostor je zajímavý také pro řadu mediálních značek, které v aplikaci Clubhouse zkoušejí získat pozornost. 

Pro to slouží struktura takzvaných „růmek“ neboli skupin. Název odvozený z počeštěného překladu slova room, tedy pokoj, místnost. 

Clubhouse je v tuzemsku fenomén, který si zainteresovaní teprve testují, více je o něm slyšet posledních pár dní. „Jednou z prvních velkých růmek byla debata o politickém marketingu, kterou moderoval Martin Hošek,“ líčí zmíněný Čumrik. „Toto téma se na síti objevuje často, podobně jako debaty o reklamě obecně. Do budoucna si myslím, že budou silná témata jako teen svět nebo debaty rodičů na mateřské nebo otcovské dovolené, ale kdo ví,“ dodává bývalý youtuber. 

Detailnějšímu rozboru obsahu růmek Clubhousu se věnuje materiál na webu Mediář.cz.

A kde se ten Clubhouse tedy vlastně vzal? V Silicon Valley, kde jej představili v polovině loňského roku Paul Davison a Rohan Seth. Ke konci roku evidovala aplikace 600 tisíc uživatelů včetně Oprah Winfreyové či Ashtona Kutchera. Kdo další se k moderní formě londýnského Hyde Parku, kde si kdysi stačilo stoupnout na židli a hovořit, přidá?