Největší čínský internetový maloobchodní prodejce potravin Yihaodian rozjíždí projekt, který bude fungovat na trochu jiném principu než QR obchod. Bude využívat aplikaci Augmented Reality (Rozšířená realita).
Firma si uprostřed čínských měst pronajala zcela prázdná místa. Může jít třeba o proluku mezi administrativními budovami. Tu pak oživí až speciální software v chytrých telefonech, který bude simulovat prodejní prostor s vystaveným zbožím.
Yihaodian |
Každý z tisícovky obchodů bude mít rozlohu kolem 1200 metrů čtverečních a bude virtuálně nabízet ke koupi zhruba tisíc položek.
Vyvstává otázka, proč si lidé neobjednají zboží prostě jednoduše přes internet z tepla domova a namáhají se cestou na prázdný plácek uprostřed města? Vysvětlení je možná překvapivé – Číňanům prý při nakupování přes internet chybí adrenalin nákupních center. Yihaodian tak svůj plán vysvětluje tím, že chce zákazníkům zkrátit nudné hodiny, které tráví každý týden nákupy z domova na webu.
Yihaodian již experimentoval s virtuálními supermarkety v minulosti. Loni kupříkladu instaloval v šanghajském metru obří plakáty s obrázky potravin, které umožňovaly pasažérům nakoupit si cestou domů přes QR kód.