V Číně otevře tisíc prázdných supermarketů. Budou virtuální | E15.cz

V Číně otevře tisíc prázdných supermarketů. Budou virtuální

Yihaodian
Yihaodian
• 
ZDROJ: tech.qq.com

vrb

Virtuální nakupování si mohli Češi vyzkoušet třeba v pražském metru. Mall.cz tam na zdech nabízel drogistické zboží formou QR obchodu. Prášek na praní nebo deodorant bylo možné si objednat načtením QR kódu na chytrém telefonu. Akce měla úspěch, ale spíše než z reklamního pohledu, pravidla nakupování dlouhodobě nepřevrátila. O to se teď snaží čínská firma Yihaodian, která má ambice zcela změnit systém nakupování ve městě. Píše o tom server Tech in Asia.

Největší čínský internetový maloobchodní prodejce potravin Yihaodian rozjíždí projekt, který bude fungovat na trochu jiném principu než QR obchod. Bude využívat aplikaci Augmented Reality (Rozšířená realita).

Firma si uprostřed čínských měst pronajala zcela prázdná místa. Může jít třeba o proluku mezi administrativními budovami. Tu pak oživí až speciální software v chytrých telefonech, který bude simulovat prodejní prostor s vystaveným zbožím.

Yihaodian Autor: tech.qq.com

Každý z tisícovky obchodů bude mít rozlohu kolem 1200 metrů čtverečních a bude virtuálně nabízet ke koupi zhruba tisíc položek.

Vyvstává otázka, proč si lidé neobjednají zboží prostě jednoduše přes internet z tepla domova a namáhají se cestou na prázdný plácek uprostřed města? Vysvětlení je možná překvapivé – Číňanům prý při nakupování přes internet chybí adrenalin nákupních center. Yihaodian tak svůj plán vysvětluje tím, že chce zákazníkům zkrátit nudné hodiny, které tráví každý týden nákupy z domova na webu.

Yihaodian již experimentoval s virtuálními supermarkety v minulosti. Loni kupříkladu instaloval v šanghajském metru obří plakáty s obrázky potravin, které umožňovaly pasažérům nakoupit si cestou domů přes QR kód.

Autor: vrb

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.