Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů korun

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: archiv

Ilustrační foto
Ilustrační foto
3
Fotogalerie

Výdaje na internetovou reklamu v dubnu vzrostly proti předchozímu měsíci o 16 procent na 652 milionů korun v ceníkových cenách. Meziročně jde o více než pětinový nárůst. Vyplývá to z údajů měření AdMonitoring.

Nejvíce z reklamních příjmů z bannerů v ceníkových cenách putovalo ke společnosti Seznam, který získal 240 milionů Kč. Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun. Následují Czech News Center (72 milionů) a AdActive (47 milionů).

Největšími zadavateli byly společnosti Alza.cz s útratou 20,6 milionu korun, Porsche ČR s 20,3 milionu korun a BezvaSport s 16 miliony korun. Na dalších místech skončily ČSOB a Procter&Gamble. Nejvíce reklamy bylo zaměřené na široký spotřební sortiment, následují automobilový průmysl a finanční služby.

Video reklama přinesla provozovatelům v dubnu přes 86 milionů korun, tedy o 11 milionů více, než v předchozím měsíci. Nejvíce, celkem 25,6 milionu korun, získala Nova TV. Následují Seznam a Prima s více než 20 miliony korun.